YokiShoki Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hei! Prøver å foreta en reinstallasjon av Windows 2000. Jeg booter fra W2K CD, oppgir RAID driver som ligger på diskett, alle filene blir lastet inn, det står "Setup is starting Windows 2000". Dette står i ca 10 sekunder, hardisken jobber så i ca 1 sekund og skjermen blir svart og PCen bare henger. Det som er anderledes fra forrige gang jeg installerte W2K er ett nytt Gainward TI4200 skjermkort. Har prøvd å ta ut alle andre PCI kort under installasjon, uten at dette hjelper. Maskinen min er som følger: Abit KT7-RAID 1Ghz Athlon 256 MB SD-RAM 80GB Western satt opp på raid kontrolleren (ikke satt opp i raid) SB Live CD-ROM og brenner 300W strømforsyning Hardisken er delt inn i tre partisjoner, c: inneholder fortsatt den gamle windows installasjonen, men den har jeg alltid pleid å formatere før installasjon av ny W2K Noen som har peiling? Vennlig hilsen Jørgen Jonassen Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Prøvde å bytte til det gamle ELsa Gladiac MX grafikkortet mittt. Da gikk det! Men det var da rart at PCen sko henge når jeg prøvde med den nye GF4 Ti4200 kortet. Kan det være noe feil på kortet, eller var kanskje kortet for nytt for W2K CDen? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Formater harddiskene skikkelig så win installer slipper gjøre det...helst NTFS fil system. Windows 2000 er sensitiv på alle slags småfeil...har du overklokka eller en utsvetta en gammel ram brikke er det mulig du har ramfeil som gjør at det stopper opp og somregel auto rebooter. kan jo prøve å kopiere inn win2000 til HD og kjøre winnt fra i386 mappa derfra. PC'n (CPU) bør helst ikke være overklokka under innstallasjon av Windows. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Eg sit akkurat i samme klemma for øyeblikket. Installasjonen stoppar rett og slett opp i det den skal til å starte w2k. Eg har stort sett prøvd det meste som er nemt ovanfor utanom å skifte skjermkort (som faktisk også er Gainward GF4). Men sidan eg tidlegare har kunna installere w2k med dette kortet kan det ikkje vere der feilen ligg. Verken CPU eller skjermkort er heller overklokka for øyeblikket. Forslag blir mottekne med takk! Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå