Gå til innhold

klikking i harddisk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig fått et problem med harddisken min en maxtor 80gb.

Jeg måtte slå av maskinen uten riktig avsluttning altså bare trykte inn knappen, når jeg startet den igjen startet jeg scan-disc da hengte den seg lixom opp og en rar hakkelyd kom i den, hva der dette tegn på? er det noen måte du kan få denne scan discen til å slutte å komme hver gang jeg omstarter?

mvh

Andreas barhaugen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å sikkerhetskopiere alt du ikke vil miste, for akkurat det samme skjedde med meg. Samme klikkelyd som når maskinen slås av. Hakkingen oppsto oftere og oftere. Til slutt hakket det slik konstant, og maskinen fant ikke harddisken i det hele tatt. Da var det litt for sent, og jeg hadde ikke sikkerhetskopiert en dritt.. Huff.. Det eneste positive var at jeg fikk en ny WD 120 GB (den gamle var 100 GB) igjen på garantien, mellomlegg på 150 kroner eller.no :grin:

Lenke til kommentar

Det er kun under scandisc lyden kommer og ikke når jeg slår av maskinen, disken virker helt greit og har ikke hørt lyden i windows, det er ikke mulig å komme rundt slik at man kan slå av scandisk slik at den ikke vises hver gang jeg starter opp?

tror dere jeg får ny når den er ca 2-3mnd gammel(kjøpt på multicom)????

Lenke til kommentar
Quote:

abarhaugen skrev (2002-10-02 22:17):

Det er kun under scandisc lyden kommer og ikke når jeg slår av maskinen, disken virker helt greit og har ikke hørt lyden i windows, det er ikke mulig å komme rundt slik at man kan slå av scandisk slik at den ikke vises hver gang jeg starter opp?

Om du stopper scandisk, Eller lar du scandisk gjøre seg ferdig.
Lenke til kommentar

det er nettop i scan disc den henger seg opp så jeg må ta å trykke på reset knappen og ta på avbryt på scan disc når den kommer opp igjen. men jeg tenkte jeg skulle teste scan disc på de andre partisjonene som ligger på samme disc og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

jeg synes det er litt rart da siden det er bare ene parisjonen som er skadet kjørte gjennom skandisc men den vil ikke fixes kjørte på alle partisjoner alle gikk untatt den...

noe forslag til løsning?

tror dere jeg kan få igjen en ny disc når det er tre mnd. siden jeg kjøpte den?

Lenke til kommentar
Quote:

abarhaugen skrev (2002-10-03 00:18):

jeg synes det er litt rart da siden det er bare ene parisjonen som er skadet kjørte gjennom skandisc men den vil ikke fixes kjørte på alle partisjoner alle gikk untatt den...

noe forslag til løsning?

tror dere jeg kan få igjen en ny disc når det er tre mnd. siden jeg kjøpte den?

Klarer du å formatere disken og har du prøvd å installere os'et på nytt.
Lenke til kommentar

Hvis en harddisk virker rar så få den laaangt unna...garantien er til for å brukes!

kan ikke leve på å tro at ting er iorden..må være sikker..så styr unna IBM og denslags og hold dere til Western Digital Caviar..og ikke kjøp 80gb lengre da..120 gb diskene er d som må til, dette med tanke på svinn når man lager filsystem...det går jo endel MB bort.

å restore data fra HD'er som har røket har jeg gjort endel ganger for andre, det er rimelig kjip prosess "alt ettersom hvor dypt kuttet er da"

Lenke til kommentar
Quote:

IceXCool skrev (2002-10-03 01:37):

å restore data fra HD'er som har røket har jeg gjort endel ganger for andre, det er rimelig kjip prosess "alt ettersom hvor dypt kuttet er da"

Er ikke sikkert det er noe galt med disken hans, Kan være at når du ikke avslutter på den normale måten kan du ødelegge viktige data. Så derfor foreslår eg at han prøver med en formatering og installerer os'et på nytt. Har selv opplevd at eg trudde at disken var ødelagt, Formaterte og la inn os'et på nytt. Funker forsatt den disken og den er snart 2 år.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...