Gå til innhold

Anbefale Intel Pentium D 920 til 1650,-?


Theo343

Anbefalte innlegg

Er det noen ulemper med denne kontra AMD X2? Noe den ikke har? Ser den også har viritualisering som AMD ikke har før AM2, stemmer det? Den har også 64bit støtte?

 

Hvordan klokker den? Går den greit opp til D 950(3.4Ghz) på vannkjøling?

 

Jeg har sett meg blind på AMD X2 og AM2 i det siste og for den saks skyld også Conroe. Men det virker jo som om D 920 har alt jeg venter på?

 

Hva er den store forskjellen mellom presler og smithfield? Og hvorfor har ikke flere D 920? er det noe alvorlig galt med den?

 

Kan noen gi meg litt mer håndfast info om disse tingene?

 

EDIT:

Og hvordan er eks. D950 vs Opty165?

 

EDIT2:

Hmm jeg fant vel mye av svarene her og at AMD X2 er det beste uansett før Conroe. Hmm trodde jeg hadde funnet et Intel kupp nå hehe.

http://www.tomshardware.com/2006/01/05/the...rty/page20.html

 

EDIT3:

Denne karen får til ekstreme ting med en D920 til 1650,-

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=86970

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ulemper og ulemper.. Kjører seg litt varmere enn X2 iallefall :) Denne her klokker veldig bra generelt, så med andre komponenter som har litt kvalitet, så kan du sikte til sikkert 3,5-3,6Ghz på stock kjøler. Ville jo helst hatt ny kjøler da.

 

Forskjellen på Presler og Smithfield er vel produksjonsteknikken har gått til 65nm, og den har fått en økning i L2 cachen. Noen små andre finesser har også bli tillagt. C1 stepping er vel muligens ute snart, den er kraftig forbedret på det varmeutvikling osv. Er vel ikke så mange som har den fordi X2 selger vel mere :)

 

Uansett så er det her en grei nok prosessor, mye for penga.

Lenke til kommentar

930 opererer heller ikke på 3.6 så jeg anntok at man forstod at jeg mente en klokka utgave av begge to :).

 

Jeg har hørt om Opteron165 på 3.0Ghz på ganske moderat vannkjøling, jeg skal benytte middels vannkjøling.

 

Men jeg lurer litt på cal hvor mye enn D 930 på 3.6 vil ligge under en [email protected]+. Prisen på en D 930 er jo absolutt interessant vs en Opteron165.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Meg god vannkjøling vil en 920D erfaringsmessig (utifra deg jeg har sett) klokke opp mot 4Ghz.. stabilt.

For kr. 1650 så har du da en meget god CPU som ikke behøver skjemmes (for annet enn strømforbruk) i forhold til en vesentlig dyrere X2.

Dette forutsetter også en god strømforsyning og ett godt "Klokkekort".. som kan gi god/stabil spenning (noe f.eks. mitt råbillige P5P800SE hk ikke klarer å gi min 805D).. :mad:

 

Edit:

@theo343:

En "opty"@3.1 tilsvarer nok en [email protected].. så det er i tilfelle du kan få tak i en slik Opteron til en god pris ett sikkert førstevalg..

Dersom du ser for deg en oppgradering til Conroe seinere (i ett "badaxe" hk) så kan jo 920D være en grei mellomstasjon (vil tro du kan klokke en 920D ganske så langt i ett slikt hk).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...