Gå til innhold

Erfaring med denne Sigma 28-300mm F3.5-6.3 ?

Anbefalte innlegg

Hei

Prøver å finne meg fram i jungelen av linser til mitt 350 kamera. Har ikke så god erfaring ennå til å se fordeler og ulmeper - men har det forferdelig gøy med å lære :)

Kan noen gi meg en vurdering av denne linsen:

Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG Macro Lens For Canon

1700,-

Klar over at dette er en billig linse, men med 3 barn er all hobby dyr hobby.

Vil nødig ikke strekke meg mer enn 3000,- hvis noen kommer med et alternativ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du virkelig et så stort brennviddeomfang? En så billig zoom kan ikke yte spesiellt godt over et så stort område. Den eneste ultrazoomen som yter noenlunde er Nikons 18-200. Til Canon finnes desverre ingen alternativer i denne klassen som gir skikkelig gode bilder.

En annen sak er at på APS-C sensor blir 28mm et normalobjektiv. Jeg regner med at den er ment som et supplement til kitzoomen, men du vil neppe oppleve noen bedre bildekvalitet, helst verre. Til 1700 får du et Canon 28mm fastobjektiv. Det vil kvalitativt gi mye bedre bilder, og mangel på flere brennvidder vil pedagogisk sett lære deg mer om foto. Du blir nødt til å jobbe mer med utsnittet, og det er bare en fordel i læreprosessen.

Lenke til kommentar

Hmm! Jo er enig at brennvidden er stor. Forstår også poenget at kvaliteten ikke kan være like god for så billig penge. Skulle gjerne funnet best mulig linse til en rimelig sum - kan godt strekke meg til 3000 - 4000,-.

Lest litt i Australian Photography om forskjellige objektiver skjønner at det ikke finnes noen fasit....

Får vær llitt mer tålmodig og at tiden til hjelp så skal jeg nok finne noe..

Ellers takk :)

Lenke til kommentar
Det er uansett lurt å definere sine behov skikkelig. Jeg ville heller vurdert å skifte ut kitzoomen med f.eks. en Sigma 17-70, og spart resten av pengene til en skikkelig telezoom i området 70-300mm.

6046468[/snapback]

Dette kan vaere et poeng ja, ettersom kitzoomen til 350D visstnok har plastfatning, ikke sant? Da er det begrenset hvor mange ganger du kan bytte objektiv.

Men jeg ville begynt med telezoom, og saa kjoept en 17-70, rett og slett fordi det gir mer fotoglede med stort brennviddeomfang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...