Gå til innhold

Sql, Hvordan setter jeg dette opp?

Anbefalte innlegg

Hepps!

Har nettopp started å lære meg litt SQL, og kan derfor mer eller mindre ingenting.

Tingen er at jeg gjerne skulle ha satt opp en php-funksjon til en webside, men denne krever funksjonen krever å ligge under en SQL-database. Det jeg lurer på er hvor komplisert må denne databasen være før php-funksjonen skal fungere? Har såvidt lært meg å lage en database: "create database navnpådatabase;" for eks. Driver å leser på tabeller, rader osv nå uten at jeg har skjønt hvor php-skriptet/funksjonen min skal være så langt. Så, hva trenger jeg å lage - hvor skal mappen til php-scriptet ligge?

Setter enormt stor pris på litt grunding innføring :)

Dette er funksjonen jeg vil ha til å fungere:

Install/readme

Guide til oppsett av funksjonen

Slik ser det ut nå, har rett og slett lastet opp hele mappen til ftp-serveren min.. uten noe hell. - http://www.home.no/stikk-kontakten/eqdkp/

Edit: Skal legge til at jeg bruker MySQL Monitor samt at jeg har prøvd meg såvidt på Microsoft SQL Server Express 2005.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liten oppdatering:

Har nå greid å lage en meg en database med hjelp fra MySQL express.  Det jeg lurer på nå er hvor hele mappa skal ligge under databasen min, "DKP".

6015055[/snapback]

Ha meg unnskyldt dersom jeg virker for streng, men først tror jeg du bør lære deg hva en database er. Det er ingen ting som heter mappe i databaser, i beste fall er det et begrep som du bruker for å beskrive deler av et grafisk brukergrensesnitt.

Av bøker har jeg merket meg at Build Your Own Database Driven Website Using PHP and MySQL har fått gode kritikker, men personlig hadde jeg kanskje gått for den nyere Beginning PHP and MySQL 5: From Novice to Professional, Second Edition, da jeg generelt har god erfaring med forlaget.

Jeg vil anta at disse bøkene vil lære deg det du trenger å vite om databaser.

Lenke til kommentar

Okai, vel - som sagt har jeg nettopp startet å pirke borti MySql. Tror jeg kan ha fått inn mye feilinfo (virker som det er veldig variert matrielle på nett). Hadde ikke sett for meg så veldig mye arbeid, og hadde håpet på at dette var noe som kunne fikses over en kveld. Tydligvis, er det litt værre en som så :)

Skal forøvrig gå på skole i årene fremover for å lære om akkurat dette, men grunnen til at jeg lagde denne topicen var av en forespørsel fra en venn om en hastesak.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Skal forøvrig gå på skole i årene fremover for å lære om akkurat dette, men grunnen til at jeg lagde denne topicen var av en forespørsel fra en venn om en hastesak.

6015271[/snapback]

Hvis det er en hastesak tror jeg dessverre ikke det er noen annen utvei enn å finne noen som allerede kan dette, og som har tid til å gjøre jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...