Gå til innhold

LINUX og allsidighet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er fullstendig grønn på LINUX, men jeg tenkte meg å kjøpe meg en billig bærbar PC som jeg skal bruke til Tekstbehandling, nettsurfing, musikk, iPod osv.

 

I tillegg vil jeg ha programmer som tilsvarer Adobe-pakken med Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, GoLive osv. Egentlig kan jeg være ærlig å si at jeg vil kjøpe en PC og bruke den som en MAC med LINUX.

 

Kan jeg få alle slike tilsvarende programmer til LINUX gratis? Jeg vil ha et enkelt og innovativt operativsystem uten kommandolinjer. Burde jeg egentlig bare holde meg til XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, fullgodt alternativ? Hahahahahaha. Har du sagt det til deg selv så mange ganger at du faktisk tror på det? Gimp kan i beste fall sammenliknes med Paintshop Pro.

 

Beklager sarkasmen, men du har tydeligvis aldri drevet med ordentlig grafikkarbeid.

 

Hold deg til XP, men eksperimenter gjerne med Linux ved siden av (dual boot er en greiordning), så kan du heller gå over når du finner deg oppgaver Linux er bra på (jeg fikk dilla på vektorgrafikk, og bruker mye Inkscape i Linux).

Lenke til kommentar

Ok, det jeg mener er at gimp er et fullgodt alternativ til adobe photoshop når det gjelder bildebehandling for hobby fotografer og andre som ikke stiller skyhøye krav til profesjonalitet. Gimp er jo ikke et program for f.eks grafikere og yrkes fotografer, det sa jeg vel heller ikke (!) Jeg bruker gimp til bildebehandling og synes det fungerer meget bra, finner igjen mange av de samme funksjonene i gimp som jeg finner i photoshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...