Gå til innhold

Mini-admin panel - skrive til fil

Anbefalte innlegg

Holder på å bygge opp en admin del på sida mi.

I den forbindelse så lurte på å lage et skript som gjør at slipper å åpne noen tekst editor får å oppdatere noen små-nyheter.

Det er snakk om å skrive til en fil som blir includert i på hoved sida. Bare rein tekst, sånn at jeg bare skriver inn det som skal forandres i et tekstfelt på adminsida og så erstatter det de gamle små-nyhetene som står i sida fra før. Ikke mer avansert....men kanskje avansert nok?

Lar dette seg gjøre?

Jeg er ikke noe god i PHP, Kan heller lite, så trenger litt sånn hjelp og hint til hvor jeg skal begynne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holder på å bygge opp en admin del på sida mi.

I den forbindelse så lurte på å lage et skript som gjør at slipper å åpne noen tekst editor får å oppdatere noen små-nyheter.

Det er snakk om å skrive til en fil som blir includert i på hoved sida. Bare rein tekst, sånn at jeg bare skriver inn det som skal forandres i et tekstfelt på adminsida og så erstatter det de gamle små-nyhetene som står i sida fra før. Ikke mer avansert....men kanskje avansert nok?

Lar dette seg gjøre?

Jeg er ikke noe god i PHP, Kan heller lite, så trenger litt sånn hjelp og hint til hvor jeg skal begynne.

6013281[/snapback]

Joda. dette lar seg gjøre. Personlig synes jeg det ville vært lettest å bruke en database for dette, men en tekstfil fungerer utmerket det også.

Søk etter fopen fread, og fwrite på php.net. Da finner du nok noen gode eksempler på å skrive til en text-fil.

Ellers så kan du jo bare benytte deg av et ferdigscript? Cutenews fungerer jo godt.

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar

Jeg bruker faktsik allerede cutenews. Fantastisk det.

Men de tingene jeg skal oppdatere er enda mindre. Bare sånn "hva som skjer når og hvor" sak.

Se eksempel på sida. Se boksen under menyen på www.easy-living.no

Det er får å kunne oppdatere sånne ting fortløpende uten å måtte fram med dreamweaver, koble opp og åpne sida bare for å forandre 2 setninger. Så jeg kan forandre på det hvor enn jeg er og uten dreamweaver. Skjønner du hva jeg mener?

Hvordan skal jeg gjøre det hvis jeg skal bruke database?

Endret av harrir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...