Gå til innhold

Får ikke opprettet MySQL database - Domeneshop

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

I dag har jeg drevet å lekt meg litt med WordPress. I den forbindelse så skal jeg installere WPG v.2.1 (WordPress Gallery), og da er jeg nødt til å opprette en egen MySQL database til det.

Problemet var at jeg ikke fikk opprettet en ny MySQL database, jeg holdt på en stund før jeg gikk på brukersidene til domeneshop.no og så følgende;

Hvor mange MySQL-databaser kan jeg ha?

Vi støtter kun én MySQL-database per webhotell. Dette er en ren teknisk begrensning. Det er mulig å ha flere MySQL-baser ved å bestille flere 100 MB webhotell.

De har altså kun støtte for èn MySQL database, ettersom jeg er svært fersk på MySQL (vet knapt hva det er) så lurer jeg på om det finnes noen alternative løsninger? Jeg har jo ikke særlig lyst til å betale for to webhotell -pakker :ermm:

Kan jeg f.eks. bruke den eksisterende databasen (som allerede inneholder tabeller fra WordPress)? Eller er det noe annet jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann folkens.

I dag har jeg drevet å lekt meg litt med WordPress. I den forbindelse så skal jeg installere WPG v.2.1 (WordPress Gallery), og da er jeg nødt til å opprette en egen MySQL database til det.

Problemet var at jeg ikke fikk opprettet en ny MySQL database, jeg holdt på en stund før jeg gikk på brukersidene til domeneshop.no og så følgende;

Vi støtter kun én MySQL-database per webhotell. Dette er en ren teknisk begrensning. Det er mulig å ha flere MySQL-baser ved å bestille flere 100 MB webhotell.

De har altså kun støtte for èn MySQL database, ettersom jeg er svært fersk på MySQL (vet knapt hva det er) så lurer jeg på om det finnes noen alternative løsninger? Jeg har jo ikke særlig lyst til å betale for to webhotell -pakker :ermm:

Kan jeg f.eks. bruke den eksisterende databasen (som allerede inneholder tabeller fra WordPress)? Eller er det noe annet jeg kan gjøre?

6013104[/snapback]

Nå vet jeg ikke hva wordpress er.

Men det går fint ann å bruke en eksisterende database ja. så lenge tabell-navnene ikke er brukt opp så burde ikke det by på noe problemer. Dessuten så har de fleste ordentlige php-applikasjoner muligheter for å sette prefix på tabellnavnene.

Kjør på!

Lenke til kommentar
Heisann folkens.

6013104[/snapback]

Du kan legge inn tabellene dine i en eksisterende database. Putt gjerne på et prefiks på tabellnavn slik at du ser hvilke tabeller som hører til hvilken applikasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...