freddy1 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Nettopp kjøpt meg brukt Speedfight 2, 2004 modell. Effektanlegg ble montert før vinteren, og scooteren drar bra på flata (70km/t). Men med en gang motbakken kommer dør den nesten helt ut. Farten går nesten ned til 10-20 km/t med en gang, og slik fortsetter det helt til veien blir flat igjen. Da drar den plutselig full fart. Høres ut som at motoren drar for all kraft den har opp gjennom bakkene, men regner med at den skal gå litt fortere enn 20km/t opp bakken. (Kommer heller ikke opp de værste bakkene ) Noen ganger rykker den plutselig no fryktelig i motbakken, skyter fart i noen sekunder, før den dropper tilbake 20 km/t igjen. I starten "rykka og nappa" den på flat vei også, mens dette har gått bort. Har blitt litt bedre i det siste, men den dårlige effekten i motbakken er der ennå og ser ikke ut til å bli noe bedre. Har prøvd kondensfjerner, men hjalp lite.. Tenkte kanskje det var noe med bensintilførselen siden går så dårlig i motbakkene mens drar bra på flatene. Noe som har opplevd noe lignende eller kan hjelpe med så hadde det vært bra.. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Patz Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Du kan prøve å justere fullfartsdysa litt fetere. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ja, jeg skjønte ikke hva du mente med fullfartsdysa , men prøv med blandings skruen. Blandings skruen er gull farga. Den sitter på forgasseren. Hvis du ser den største sølv/grå skruen i midten der, det er tomgangsskruen. Det er hvor høyt på turtall den går når mopeden går på tomgang. Utover=lavere turtall på tomgang innover= høyere turtall på tomgang. Også Blandings skruen da, helt nederst i venstre ( ? ) på bilde, den er gull forma, liten og rund. Skrur du den ; Innover = Mer bensin / mindre luft Utover = mindre bensin / mer luft Du skal kjøre mopeden varm, så stille den. Du kan begynne med og skru blandinskruen helt inn, til den stopper, så skrur du den 2,5-3 *180grader UTOVER, så kjører du den varm, og stiller den ut og inn. Der mopeden går høyest på tomgang, er riktig. Dette er uten og stille på tomgangs skruen ! Det kan også være at selgeren bare tok på effektanlegget, og ikke byttet dyse. En dyse er den som avgir en viss mengde bensin til motoren. Dysen sitter også midt i forgasseren. En forgasser er den på bilde. Det kan hende at den forgasseren på bilde ikke er lik som den du har ,men den skal bare indikere hvordan en forgasser ser ut. Hvordan er det og gasse ? Kjenner det utsom den drukner i bensin, eller får for lite bensin ? Antagelig får den ikke nok bensin, og dauer litt ut. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Enkelte forgassere har også tomgangsblandingsskrue i tillegg til fullfartsblandingsskrue og tomgangshastighetsskrue (lange ord det der...) Lenke til kommentar
freddy1 Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 scooteren har høyt turtall på tomgang før den settes i gir.. så da kan jeg bare stille på den ene skrua for å justere dette da? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ja, skru på den midterste der. Prøv også å skru litt fetere blanding på fullfartsdysen for å løse det første problemet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå