Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får bare brukt en nettverkstilkobling om gangen


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akkurat lagt en krysset nettverkskabel mellom mine to maskiner slik at jeg kan overføre filer osv fra den ene til den andre. Jeg klarte til slutt å sette opp tilkobling og klarte å overføre filer ved FTP i ca.900 kb/s, er dette som forventet?

 

Nå har det seg slik at når jeg har den lokale tilkoblingen, tilkoblingen mellom de to maskinene, aktivert så kan jeg ikke surfe nettet eller noe med den trådløse tilkoblingen min som også er aktivert... Virker som pc'en prøver å bruke den lokale tilkoblingen til å komme på nett. Hva kan jeg gjøre? Jeg ønsker altså å kunne bruke begge samtidig, den ene til å overføre filer fra en annen maskin og den andre tilkoblingen til å komme på nett..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta en: start-kjør/start run-cmd/route print

 

Der vil du se om destination 0.0.0.0 går mot enten internett tilkoblingen din, eller den lokale tilkoblingen. Evt. kan du også sjekke om du har lagt til "default gateway" på tilkoblingen som gjelder mellom de to respektive datamaskinene; dette er noe du ikke trenger!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke satt opp noen default gateway for den lokale tilkoblingen, bare statisk IP på begge maskinene og 255.255.255.0 som subnet mask.

Det står at destination 0.0.0.0 har ip'en til ruteren min som gateway, noe som da vel burde mene at den bruker den trådløse tilkoblingen. Men jeg kommer allikevel ikke på nett.

Lenke til kommentar

Hvis du setter ICS på den som er internet tilkobling, skal det funke... Hvis du ikke gjør det, tar windows ALLTID den tilkoblingen som ikke fungerer :thumbdown:

 

ICS = Deling av internett tilkoblingen... Gjør det på begge maskinene.

Forresten, ville det ikke vært bedre med en ruter :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...