PMnormal Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Endelig har jeg fått besøke min favorittlocation igjen. Det er nå nesten et år siden jeg var der sist. Noen av dere husker sikkert bildene jeg la ut i februar (eller noe slikt). I dag fortsetter serien, med helt nye bilder av nye motiver. Denne gang har jeg fotografert i raw, og konvertert i Rawshooter Premium. Alle bildene er tatt med 50mm f/1,8. "Rustikk1" (tannhjulene): iso 100, 1/6s og f/16. Brukte naturligvis stativ. "Rustikk2" (sikringsboks): iso 400, 1/80s og f/3,5. "Rustikk3" (ratt): iso 400, 1/60s og f/7,1. Rammen på sikringsboksen er ment litt ironisk. Søppel presentert som fine art Håper dere liker disse like godt som dere likte de gamle bildene fra samme location. Hvis interessen er stor nok kan jeg bygge på tråden med flere bilder, for det ble mange verdige rustbilder denne gang. Edit: Jeg kommer til å oppdatere tråden med flere bilder etter hvert. Følg med på fortsettelsen av forfallet. Endret 3. mai 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Endelig kom oppfølgeren. Slikt gjør seg godt på bilder, en perfekt framstilling av noe så uperfekt. Tannhjulene likte jeg best. Vet ikke størrelsen på dem, men her ser de skikkelig svære og kraftige ut. En bra dokumentasjon av rust og forfall, nok en gang. Rammen passet faktisk, syns jeg. Kommer nok tilbake med en mer in-depth kommentar i morra, nå er det for sent på kvelden. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg likte tannhjula, mye fordi det er ett pent og spennende motiv og fordi fargene (rust) gjorde det behagelig å se på. Sikringsboksen ser ut som ett bilde fra en skaderapport. Bilde 3 ville vært bedre i sort-hvit eller at blåfargen var borte, det likte jeg ikke. -- Dette er selvsagt bare mine meninger Lenke til kommentar
reds Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Du har ikke bildet med tannhjulene som 1024*1280? Hadde vært kjekk som deskop! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Likte godt tannhjul bildet eneste som er å utsette var at jeg la veldig godt merke til den grønne flekken på midten av ene tannhjulet men kansje den skulle vere der synst bare at den virket litt forstyrende ellers veldig bra Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Du har ikke bildet med tannhjulene som 1024*1280? Hadde vært kjekk som deskop! 6012818[/snapback] Når man roper i skogen, får man svar. Her er en litt annerledes versjon beregnet på desktop. Det er et litt annerledes bilde, og det er tatt på f/22. Ellers her jeg fjernet malingflekken siden den skal være dekorativ. Et å fjerne maling og slikt vil jeg ikke gjøre med bildene i denne serien. Dette skal være glamorisert med naken ekthet. Ikke noe annet juks enn det som foregår i konverteringen. Dette ser jeg på som dokumentararbeid, og vil derfor ikke forandre for mye. Her er i alle fall en desktop i 1280x1024, til de som trenger det Lenke til kommentar
Peterpan73no Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Tannhjulene er konge! Rust er veldig stilig på bilder. Lenke til kommentar
kak Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Rust er alltid gøy å ta bilder av, og spennende å studere etterpå! Tannhjulene var uten tvil det beste bildet her! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Her er et annet bilde fra serien. Jeg har konvertert over 40 bilder til jpg, men alle sammen kan jeg ikke legge ut her. Det kommer sikkert noen flere også etter hvert, så liker du disse bildene, så er det bare å følge med når det skjer en forandring i tråden. Dette er som sagt ikke siste innslag til tråden. Tatt med 50mm på iso 200, 1/160s og f/3,5. Ps: Synes bildet mistet litt skarphet i resizingen. Skal prøve å skifte den ut med en bedre versjon etter hvert. Endret 1. mai 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Motivene er pene, men jeg syns egentlig bare det første bildet var særlig spennende, hovedsakelig på grunn av utsnittet. Lyssettingen på alle fire bildene var ganske daff, og det ble mer dokumentering av skrot enn spennende bilder. Misforstå meg rett, jeg er en stor fan av forfallent maskineri. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Ehrm.. Ordet rustikk har ingenting med rust å gjøre. Det betyr landlig eller bondsk, enkel. Litt off topic men likevel. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Ehrm.. Ordet rustikk har ingenting med rust å gjøre. Det betyr landlig eller bondsk, enkel. Litt off topic men likevel. 6023122[/snapback] Har du helt rett i: rustikk (av lat. rusticus), landlig; enkel og ukunstlet. Første bilde fint resten litt kjedlige. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Ehrm.. Ordet rustikk har ingenting med rust å gjøre. Det betyr landlig eller bondsk, enkel. Litt off topic men likevel. 6023122[/snapback] Det var heller ikke meningen at det skulle oversettes med rust. Sildemottak er for oss på kysten ganske landlig og bondsk, siden vi ikke driver så mye med gårdsdrift. Ellers er jo ordspill noen av gledene med å presentere bilder. Ellers synes jeg at man kan kommentere bilder i steden for å drive med semantikk, som så ofte er altfor populært her på forumet Har spanderbuksene på i dag, så her kommer en liten lek med dof. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Du er et geni i mine øyne. Å gjøre noe forfallende til noe vakkert er misunnelsesverdig. All respekt fra meg! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Godt gjort er det absolutt. Si meg, kan du også gjøre vann til vin? Jeg liker de to siste og, men spesielt det første av dem. Kanskje det bildet som ser mest rustent og ødelagt ut av dem alle, syns jeg. Ser ut som det er skarpt inni "hullet", men litt uskarpt utenfor. Burde kanskje blendet ned en smule? Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg synes det var "remmen" (?) oppe til venstre som var skarpast. Ellers bøyer jeg meg i støvet og innser at her er masse jeg kan lære av... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Er stor fan av 'industri(al)'. Litt kjedelig vinkling på bildet av rattet og sikringsboksen, tannhjulene var definitivt det beste av dem tre. Savner å se enden på reimene på det siste bildet du la ut, ble ikke noe velykket dybde på det in my opinion. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Her er et motiv fra forrige gang jeg var på sildemottaket Den gangen var den noen som ytret ønske om å se det uten en forstyrrende sak som stakk inn i bildet. På det tidspunketet så likte jeg den detaljen selv, men tillot meg å arrangere motivet litt mer denne gang, slik at det blir slik dere hadde ønsket. Med et nytt utsnitt i tillegg, så er jeg enig i at det ble mye bedre uten den detaljen. Forresten er jeg enig i at jeg burde ha blendet litt mer ned på det bildet som har litt begrenset skarphetsplan. Det bildet er tatt på frihånd, for jeg gadd ikke sette opp stativet. Trodde ikke det skulle bli vellykket. Det med reimene fikk jeg ikke til sist gang, da jeg tok med hele reimen. Denne gang valgte jeg å ta et utsnitt. Smaken er som baken. Selv liker jeg den blandingen av tekstil og rustet metall. Synes det bildet handler mer om patina enn form. Data for dette bildet er 50mm, iso 100, 1/25s og f/8. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Glimrende. Motivet kom til sin rett nå, syns jeg. Bra plassering. Jeg syns det er stilig når det blir såpass fargerikt, selv om det er fullstendig opprustet og forfallent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå