Fox9 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hei, jeg har en netopia modem fra Nextgentel og et Linksys Akksespunkt. Når jeg bruker P2P eller torrent så stopper internett etter en stun og jeg må restarte Netopia ruteren. Noen som vet hva som kan være galt? Så var det et lite spørsmål til, Er det aksesspunktet eller Netopia ruteren som har stengte porter, får alle portene er stengte, men jeg vil prøve å åpne noen porter. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ikke at jeg har NGT, eller at jeg noen gang vil ha det, men etter hva jeg vet så er det noen routere der ute som har en lav limit på hvor mange nat-sessions som kan være i bruk på en gang; ergo, vil en router som har en lav limit kveles hvis du bruker kraftige p2p protokoller som bittorrent. Jeg vil derfor anbefale deg å oppgradere til nyeste firmware på både linksysen og netopiaen. Det kan også hende at det finnes en bedre 3. parts firmware for linksysen i sammenheng med antall åpne sessions der ute.. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 De fleste adsl-leverandørene gir "billig"-routere til kunder. Disse routerne har rett og slett for svak prosessorer til å håndtere lasten ved store antall NAT-koblinger. Anbefaler at du bytter den ut med en Speedtouch 5xx eller nyere. Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Takker for svar. Så det blir ikke noe problem vis jeg bytter modem altså? Forresten, Er det Netopia ruteren det er lukkede porter i? Endret 30. april 2006 av Fox9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå