Gå til innhold

stillegående dvd-brenner til htpc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg har en gammel nec 4x-brenner (16x-leser) og den er ganske stille, og en samsung-cd-rom eg har prøvd er den mest bråkete greia jeg har hørt :) Virker som det ikke er så lett å velge utifra merke, ville tro hovedgreia er hastigheten, så da er sikkert et bremseprogram en god ide (trenger ikke så fort bare for å se på en film heller).

AtW

Lenke til kommentar

kan fortelle at jeg testa nero drive speed og den var tyst som graven. hørte den ikke en gang. nec er jævla harde på spinup og derfor bråker de mye. men med drive speed satt til 2x var det umulig å høre den. konge, og sparte meg for utgifter til ny dvd-brenner ;)

Lenke til kommentar

Kjøper du Plextor, så får du med Plextools. Her kan du gjøre alt du ønsker av innstillinger. Skru ned rotasjonshastighet ved lesing, få skuffen til å åpne seg tregere/raskere etc. I tillegg så har også Plextor overlegen kvalitet både når det gjelder byggkvalitet, brenning, lesning og programvare. Litt dyrere enn mange andre konkurrenter, men det er ikke uten grunn at de at sier King of quality".

Edit: typo

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

har hørt mye fint om plextor, men heller litt mot tankegangen hvorfor betale mer når jeg får de funksjonene jeg trenger i en nec. har personlig aldri klart å slite ut et optisk drev, men skulle jeg klare det er jo ikke nec det dyreste heller :) og med nevnte løsning for å holde igjen litt på farta har jeg alt jeg kan ønske meg i en dvd-brenner.

Lenke til kommentar
har hørt mye fint om plextor, men heller litt mot tankegangen hvorfor betale mer når jeg får de funksjonene jeg trenger i en nec. har personlig aldri klart å slite ut et optisk drev, men skulle jeg klare det er jo ikke nec det dyreste heller :) og med nevnte løsning for å holde igjen litt på farta har jeg alt jeg kan ønske meg i en dvd-brenner.

6032420[/snapback]

Om en Nec gjør det du trenger, så er jeg enig med deg, har selv en plex eller to, men jeg har spesielle krav. Om man ikke har behov for disse ekstra-funskjonene er nok plextor for dyrt i mine øyne.

AtW

Lenke til kommentar
Kjøper du Plextor, så får du med Plextools. Her kan du gjøre alt du ønsker av innstillinger. Skru ned rotasjonshastighet ved lesing, få skuffen til å åpne seg tregere/raskere etc. I tillegg så har også Plextor overlegen kvalitet både når det gjelder byggkvalitet, brenning, lesning og programvare. Litt dyrere enn mange andre konkurrenter, men det er ikke uten grunn at de at sier King of quality".

6032317[/snapback]

Plextor er nok ikke verdt prisen sin lenger, nei.

"King of quality" stempelet har gått ut på dato.

Plextor har plextools og noen andre kvaliteter som er bra, men de er ikke bedre på lesing og brenning enn f.eks. BenQ brennerene.

Lenke til kommentar

6032317[/snapback]

Plextor er nok ikke verdt prisen sin lenger, nei.

"King of quality" stempelet har gått ut på dato.

Plextor har plextools og noen andre kvaliteter som er bra, men de er ikke bedre på lesing og brenning enn f.eks. BenQ brennerene.

6033109[/snapback]

Spørs hva slags lesing du er ute etter.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror CD-bremse er svaret her, jeg har selv samme NEC som trådstarter, og den holder kjeft med programmet installert.

Utover det, BenQ 1625 er meget stille i spinn, selv ved 8 X DVD, men leserhodet gir meg assosiasjoner med "klikke-døden", makan til aggresive bevegelser skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...