Rikky Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Hvilke høye lyder tenker du på? 6021201[/snapback] Når du kobler PC til effektforsterker uten å gå via en forforsterker risikerer du at PC-en plutselig sender ut lyder på maks volum. Dette er selvsagt ikke ønskelig hvis du er glad i anlegget ditt. Dette er vel det problemet jeg oftest har sett blitt nevnt når PC skal brukes som surroundprosessor, som i utgangspunktet er en spennende tanke. Endret 1. mai 2006 av Rikky Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Hvilke høye lyder tenker du på? 6021201[/snapback] Når du kobler PC til effektforsterker uten å gå via en forforsterker risikerer du at PC-en plutselig sender ut lyder på maks volum. Dette er selvsagt ikke ønskelig hvis du er glad i anlegget ditt. Dette er vel det problemet jeg oftest har sett blitt nevnt når PC skal brukes som surroundprosessor, som i utgangspunktet er en spennende tanke. 6023655[/snapback] Ok da forstår jeg, trodde det var mekanisk støy fra pc'n du mente. Har hatt pc'n koblet direkte til effektforsterkere i noen år nå så jeg har litt erfaring med det. Man må bare være litt obs. på det. Slå av forsterkerene før pc og omvendt når man slår på. Ellers er det generelt ikke noe problem. Er noen få programmer som roter med volumet uten å si fra, men det er svært sjeldent. Xp husker f.eks. volumsetting når man slår av\på. Største problem er når man har sett en video og skal spille mp3/cd etterpå. Stor forskjell i volum her, men aldri vært noen fare for anlegg ennå. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Se derja Begynner å komme seg nå. Likte den kjøleløsningen din^^ Kanskje Cpu var litt høy, men ikke skadelig. Gleder meg til mer : ) Øyvind Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Har lagt til skjermdump av temperaturer. Noen som vet hva de forskjellige verdiene i speedfan er? Det ser jo ok ut, men når jeg måler direkte på ribben over nf4 chippen har jeg 79C... Trenger råd her. Skal vel ikke være noe problem å kjøle nordbrua passivt? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Når det ikke er luftgjennomstrømning i kabinettet, blir det masse varmluft rundt chippen. Da hjelper ikke standard kjøling mye. Sats på noe større, eventuelt slike heatpipes som du har på cpu og gpu. Nå er jeg nesten ferdig med mitt prosjekt og, men den ene transistoren knakk. Venter på ny nå Takker for hjelpen Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Er sant det, får se om jeg skaffer noen heatpipes til nordbrua etterhvert også. Systemtemperatur er 41 grader, er ikke dette nordbrua? Har justert litt på pc'n nå. CPU @ 2070MHz temperaturer er ~50 grader idle og max 65 under spilling. Skjermkortet ligger på ~62 under spilling, da er det klokket til 533/1800. Ser ikke så verst ut så langt. Hadde jeg ikke målt direkte på den ribba hadde jeg vært fornøyd nå. Får vi se noe fra prosjektet ditt forresten? Endret 11. mai 2006 av LuftWaffel Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Mulig jeg er blind, men har du sagt hvor du fikk tak i varmerørene? Og var det kostbart? Er litt nysgjerrig Ellers ser dette rimelig fett ut, da! Endret 11. mai 2006 av baronKanon Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Heisann, kjøpte heatpipene hos vendur.no. Litt dyrt men verdt det. Går rundt i stua og lytter til stillhet nå Har montert dvdspiller og frontplate i dag. Skal se om jeg legger til noen bilder i morgen. Lenke til kommentar
Chb Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Heisann! dette så veldig bra ut! Og de digge temperaturene du kom ned til! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 må si det var et nydelig prosjek det der tenkte og foreslå at du kunne prøve og under-volte cpu litt. kan ha en posetiv innvirkning på cpu temp. men du har jo klokka lit så det spørs om det går Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Takker Har allerede undervoltet cpu, ligger på 1,25V nå. Normalt 1,35 tror jeg? Samtidig er den klokket til 2160. Har hatt den på 2700 med aktiv kjøling, men kan vel ikke forlange alt heller Endret 25. mai 2006 av LuftWaffel Lenke til kommentar
Tobak30 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Dette må jeg si er ett av de mest fantasiske byggene jeg har sett. I stil og pris overgår det til og med A-Techs htpc kasser. Skal du ha compact flash kort som harddisk slik at det er ekstra stille? Jeg skulle ønske jeg og kunne bygge slikt. Lenke til kommentar
Tobak30 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Fantastisk kabinett. A-tehc go home and vogg Jeg lurer på hvordan du har tenkt å løst lagrings mediets støy utvikling. For jeg la ikke merke til hvor du har plassert harddisken. Hvis du skulle selge ett slikt kabinett, hva skulle du ha hatt for et liknende opplegg? Stå på. Du gjør fantastisk jobb. P.S. Kunne vært interresant å se på tegningene til prosjektet ditt. I tilfelle noen andre vil prøve på noe lignendes. Endret 18. september 2006 av Tobak30 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå