tomahg Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Det er mange "mindre seriøse" aktører på markedet som faller under gruppen "små bedrifter", disse vil jeg påstå de færreste er interessert å ha på markedet. 6012829[/snapback] Merkelig uttalelse. De fleste bedrifter har vel vært små en gang? Hvis de små alltid skulle utestenges ville vi jo til slutt bare sitte igjen med noen store som styrer hele markedet og kan sette prisene så høyt de ønsker. Jeg synes det lukter "Vi har en super tjeneste. Alle som ikke gidder å betale for den er useriøse." av dette utsagnet... Endret 30. april 2006 av tomahg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg synes hardware-folka gjør en utmerket jobb jeg! Jeg tror flere her burde ha denne som en "reminder": Hardware.no er ikke en rettighet, men et privilegium! 6014194[/snapback] La oss ikke overdrive her, prisguiden er noe hw.no tar inn penger på. Å kalle det et "privilegium" er litt merkelig synes jeg, blir som å kalle enhver annen komersiell tjeneste et privilegium. Og selv om den skulle vært gratis for alle, er den da frigitt for kritikk og/eller forslag? AtW 6014217[/snapback] Generelt alt som ligger på hardware.no (forum. prisguide osv...). Mange regner med at dette er noe de har krav på og syter voldsomt hvis de taper 15 kr. fra komplett til psdata eller noe... Også mange syter om en reklamebanner øverst, men har de da vært på vg.no? Det koster å drive dette og hardware-folka vil jo gjøre tjenestene så bra som overhodet mulig, men innimellom skjer det glipper fra deres side og noen ganger fra webshoppene... 6014305[/snapback] Så du mener mao hw.no er frigitt for kritikk, fordi de gjør sitt beste, og andre er verre? AtW Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg synes hardware-folka gjør en utmerket jobb jeg! Jeg tror flere her burde ha denne som en "reminder": Hardware.no er ikke en rettighet, men et privilegium! 6014194[/snapback] La oss ikke overdrive her, prisguiden er noe hw.no tar inn penger på. Å kalle det et "privilegium" er litt merkelig synes jeg, blir som å kalle enhver annen komersiell tjeneste et privilegium. Og selv om den skulle vært gratis for alle, er den da frigitt for kritikk og/eller forslag? AtW 6014217[/snapback] Generelt alt som ligger på hardware.no (forum. prisguide osv...). Mange regner med at dette er noe de har krav på og syter voldsomt hvis de taper 15 kr. fra komplett til psdata eller noe... Også mange syter om en reklamebanner øverst, men har de da vært på vg.no? Det koster å drive dette og hardware-folka vil jo gjøre tjenestene så bra som overhodet mulig, men innimellom skjer det glipper fra deres side og noen ganger fra webshoppene... 6014305[/snapback] Så du mener mao hw.no er frigitt for kritikk, fordi de gjør sitt beste, og andre er verre? AtW 6014326[/snapback] Det mener jeg absolutt ikke... Endret 30. april 2006 av datating Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg synes hardware-folka gjør en utmerket jobb jeg! Jeg tror flere her burde ha denne som en "reminder": Hardware.no er ikke en rettighet, men et privilegium! 6014194[/snapback] La oss ikke overdrive her, prisguiden er noe hw.no tar inn penger på. Å kalle det et "privilegium" er litt merkelig synes jeg, blir som å kalle enhver annen komersiell tjeneste et privilegium. Og selv om den skulle vært gratis for alle, er den da frigitt for kritikk og/eller forslag? AtW 6014217[/snapback] Generelt alt som ligger på hardware.no (forum. prisguide osv...). Mange regner med at dette er noe de har krav på og syter voldsomt hvis de taper 15 kr. fra komplett til psdata eller noe... Også mange syter om en reklamebanner øverst, men har de da vært på vg.no? Det koster å drive dette og hardware-folka vil jo gjøre tjenestene så bra som overhodet mulig, men innimellom skjer det glipper fra deres side og noen ganger fra webshoppene... 6014305[/snapback] Så du mener mao hw.no er frigitt for kritikk, fordi de gjør sitt beste, og andre er verre? AtW 6014326[/snapback] Det mener jeg absolutt ikke... 6014352[/snapback] Så hva er da galt med en geniuin kritikk av prisguiden? (at den ikke fungerer etter intensjonen i alle tilfeller). Noe av grunnprinsippet i prisguiden er å finne den billigste varen, hva er da galt med å poengtere at den i tilfeller ikke lykkes med dette? AtW Lenke til kommentar
T2 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hva med å la brukerene legge inn informasjon om hvor de selv har funnet produktet til en lav pris? Dette kan gjerne være i tillegg til den prisen butikkene selv publiserer. F. eks. Product X Netshop: 2489,- Komplett.no: 2499,- ... Bruker A: Jeg kjøpte dette hos shg.no for 2199,- ... Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hva med å la brukerene legge inn informasjon om hvor de selv har funnet produktet til en lav pris? Dette kan gjerne være i tillegg til den prisen butikkene selv publiserer. F. eks. Product X Netshop: 2489,- Komplett.no: 2499,- ... Bruker A: Jeg kjøpte dette hos shg.no for 2199,- ... 6014435[/snapback] Med priser som gjerne endres fra dag til dag - vil ikke bli utdatert MEGET raskt? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Er jo flere av butikkene i prisguiden som har dårlige rykter på seg, når det gjelder bla. Support og retur da.. så man kan ikke si at det er kun de "seriøse" som er med. Forøverig kom det som et lite sjokk på meg dette med at prisguiden ikke har de laveste prisene, har i flere år stolt blindt på den Men jeg ser også at prisene ofte varierer med noen tiere... så hva er det egentlig å spare? visst man tar kontakt med en aktør som ikke er på den listen, så kan man finne ut at prisen de tar for varen er 3/4 av det alle på prislisten oppgir. Dermed vil den jo bli litt misledene :\ Lenke til kommentar
T2 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hva med å la brukerene legge inn informasjon om hvor de selv har funnet produktet til en lav pris? Dette kan gjerne være i tillegg til den prisen butikkene selv publiserer. F. eks. Product X Netshop: 2489,- Komplett.no: 2499,- ... Bruker A: Jeg kjøpte dette hos shg.no for 2199,- ... 6014435[/snapback] Med priser som gjerne endres fra dag til dag - vil ikke bli utdatert MEGET raskt? 6014444[/snapback] Jo, det er avhengig av at brukere er aktive og poster sine beste priser. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg synes Prisguiden er veldig praktisk. Må innrømme at jeg er litt redd for å bli lurt, og derfor handler jeg mer på store nettbutikker. (Sikkert helt idiotisk) Prisguiden er ikke ubrukelig selv om du kan spare 50kr. på å sjekke selv. Men må si at 2500kr. spart virker ganske drøyt. Men for å gjøre prisguiden ennå bedre, må nok HW.no være ganske aktive, og tilby avtaler til alle webshoppene. Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 jeg husker når hardware.no sin prisguide faktisk ble startet,den var litt mangelfull da også. Men det skyldtes ikke et kapetalistisk syn på alt slik som det har blitt i dag. Hvor har idealismen blitt av? Man må vel ikke gjøre penger på alt? Den var til å stole på den gang, før hardware.no ble "kjøpt og betalt". Jeg forstår selvsagt at hardware.no ikke er gratis å holde i gang,men det må finnes bedre måter å tjene penger på enn å ødelegge prisguiden på en slik måte. Lenke til kommentar
amund Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg forstår selvsagt at hardware.no ikke er gratis å holde i gang,men det må finnes bedre måter å tjene penger på enn å ødelegge prisguiden på en slik måte. 6015408[/snapback] Hei, det er leit om du mener vi har ødelagt prisguiden på noen måte. Kan du i tilfelle si noe om hva som er ødelagt, og hva som skal til for å rette det opp igjen? I det eneste eksempelet som det er vist til at vi ikke finner lavest pris (nevnt av trådstarter) har vi hatt feil søkestreng på et produkt. Det er noe vi hadde mye større problemer med tidligere. I dag er både leserne og butikkene flinke til å tipse oss dersom de finner feil hvis ikke retter opp feilene selv. Trådstarter mener han sparte 2500,- kr på å ikke stole på prisguiden. Etter at vi nå har rettet opp søkekriteriet finner man dette produktet ytterligere 650,- kr billigere i vår prisguide... Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg forstår selvsagt at hardware.no ikke er gratis å holde i gang,men det må finnes bedre måter å tjene penger på enn å ødelegge prisguiden på en slik måte. 6015408[/snapback] Hei, det er leit om du mener vi har ødelagt prisguiden på noen måte. Kan du i tilfelle si noe om hva som er ødelagt, og hva som skal til for å rette det opp igjen? 6015449[/snapback] Rett og slett med å la den være en prisguide uavhenging om Butikken er villig til å betale dere for å være med eller ikke. En prisguide bør finne de fleste produkter til den laveste prisen markedet har å tilby,slik var det. Men desverre er det ikke alle "sjappene" som vil være med når de er nødt til å betale for det. Derfor mener jeg at prisguiden som prisveileder er ødelagt. For man kan jo ikke lenger stole på at varen er billigst der prisguiden sier at den er det. Dette er jo noen år siden ble gjort, og har ført til at jeg velger å sjekke priser på en annen måte nå, enn tidligere når jeg tok prisguidens svar som "god fisk" Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg synes hardware-folka gjør en utmerket jobb jeg! Jeg tror flere her burde ha denne som en "reminder": Hardware.no er ikke en rettighet, men et privilegium! 6014194[/snapback] Dette er et argument som kommer opp litt for ofte, og som etter min mening har helt feil fokus. Det er ingen som påstår at de har rett på å få noe forandret. Konstruktiv kritikk det som driver forbedringen videre. Hvis man er for hårsår til å ønske kritikk velkommen har man ikke noe i et tjenesteyter-forbruker-forhold å gjøre. Det er noe helt annet om noen kun driver med mobbing av en tjeneste, men det er altså ikke det som foregår her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Noen av dere må da være en smule naive... Tanken at et bestemt sted vil gi deg informasjon om hvordan gjøre det beste kjøpet av en vare er naiv, det vil aldri finnes noe slikt sted. Men, jeg syns prisguiden (eller 'produktguiden' om en vil) er et greit sted å starte; - for å sammeligne varer - variasjoner i prisene på ulike produker i samme kategori - hvilke butikker fører hvilke merker Når jeg først har funnet ut hvilket produkt jeg vil ha søker jeg selvfølgelig flere steder enn bare i prisguien. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Det jeg, som trådstarter, i utgangspunktet ønsket å kritisere var måten den blir drevet på. Nettopp at man nå må betale seg inn. Ut i fra dette mener jeg at den bør bytte navn til produktguiden, ettersom prisguiden som den heter i dag er totalt missvisende. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det jeg, som trådstarter, i utgangspunktet ønsket å kritisere var måten den blir drevet på. Nettopp at man nå må betale seg inn. Ut i fra dette mener jeg at den bør bytte navn til produktguiden, ettersom prisguiden som den heter i dag er totalt missvisende. 6016422[/snapback] Tja...i mine øyne er produktguide mere feil navn. Det jeg forbinner med ordet produktguide er at f.eks hvis jeg ville vite hva et hk. var for noe eller forskjellen på de forskjellige hk'ene da hadde jeg slått opp i en produktguide. Det er jo ikke mest info om produktene der, derfor synes nå jeg prisguide er mere passende Men det kunne stått f.eks at p.g.a butikker navner produktene litt forskjellig, så kan det hende at det finnes en billigere butikk eller noe i den duren Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det jeg, som trådstarter, i utgangspunktet ønsket å kritisere var måten den blir drevet på. Nettopp at man nå må betale seg inn. Ut i fra dette mener jeg at den bør bytte navn til produktguiden, ettersom prisguiden som den heter i dag er totalt missvisende. 6016422[/snapback] Hardware-nettverket har snappet opp prisguide.no - og vil vel gjerne holde fast på noe som er relativt innarbeidet. Det finnes jo allerede en konkurerende tjeneste på http://www.produktguiden.no Bortsett fra det er jeg enig med trådstarter. Lenke til kommentar
coban Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 La gutteungene få viljen sin - prisguiden skal være gratis for alle! LIKT FOR ALLE! Leve kommunismen! Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 At trådstarter har et poeng er i grunnen gitt i det man kan vise til store prisforskjeller utenfor/innenfor prisguiden. Når man finner samme produkt utenfor guiden 20-30% biligere er mye av vitsen borte. At mange minde web-butikker også fremfører kritikk er en klar indikasjon. Noe av problemet i dag er at man ikke vet nok om hvordan forbrukere velger. En analyse av dette ville hjelpe for å sette rett pris. Det er ikke engang sikkert rett pris er den samme for alle. HW ønsker selvsagt flest mulig inn i guiden sin men er jeg tror det er mange som finner det lite lønnsommt av flere grunner. Noe av det viktigste kan være butikker som spesialiserer seg. Spesialbutikker som selger f.eks - blekkpatroner/papir - flatskjermer - vannkjøling/modd-produkter og som sammtidig markedsfører seg som billigst innefor sin nisje vil være butikker som sjelden finner det formålstjenlig å være med i prisguiden fordi forbukere ofte velger de bort når de ikke får alt de ønsker fra ett sted. Fraktkostnader er ofte så betydelige at det blir en viktig faktor for forbrukere. Det samme er tigjengeligheten mao om varen er "på lager" eller ikke. Dette er falktorer der de store har alt å vinne mens de små taper. Jeg sier ikke at jeg har noen genial løsning på dette men mener like fullt at HW er tjent med (les: tjener mer penger) på å finne metoder for å inkludere flere butikker. Om det er lavere pris generellt, diffrensiering, i så fall hvordan man skal diffrensiere vet jeg ikke men jeg vil tro at HW sitter på en del tallmateriale de kan bruke til en analyse av dette. Velger HW å se bort fra kritikken er det stor fare for at prisguiden til slutt blir ubrukelig som trådstarter påstår den alt er. Lenke til kommentar
pej Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 HW ønsker selvsagt flest mulig inn i guiden sin men er jeg tror det er mange som finner det lite lønnsommt av flere grunner. Noe av det viktigste kan være butikker som spesialiserer seg. Spesialbutikker som selger f.eks - blekkpatroner/papir - flatskjermer - vannkjøling/modd-produkter og som sammtidig markedsfører seg som billigst innefor sin nisje vil være butikker som sjelden finner det formålstjenlig å være med i prisguiden fordi forbukere ofte velger de bort når de ikke får alt de ønsker fra ett sted. Fraktkostnader er ofte så betydelige at det blir en viktig faktor for forbrukere. Det samme er tigjengeligheten mao om varen er "på lager" eller ikke. Dette er falktorer der de store har alt å vinne mens de små taper. Jeg sier ikke at jeg har noen genial løsning på dette men mener like fullt at HW er tjent med (les: tjener mer penger) på å finne metoder for å inkludere flere butikker. Om det er lavere pris generellt, diffrensiering, i så fall hvordan man skal diffrensiere vet jeg ikke men jeg vil tro at HW sitter på en del tallmateriale de kan bruke til en analyse av dette. Velger HW å se bort fra kritikken er det stor fare for at prisguiden til slutt blir ubrukelig som trådstarter påstår den alt er. 6016900[/snapback] Jeg skjønner ikke hvordan disse butikkene som spesialiserer seg på enkelte produktområder ikke vil være tjent med å være med i prisguiden. De betaler jo ikke noe hvis de ikke får klikk, og de klikkene de vil få vil isåfall være på produkter hvor de er billigst pga deres spesialisering, derav øker sjansen for at de får solgt produktet. Hvis jeg oppfattet deg rett, så mener du at enkelte forbrukere vil velge bort disse nettbutikkene pga de ikke kan få alt de er på jakt etter på ett og samme sted. Det vil jo isåfall være en problemstilling de må forholde seg til uavhengig om de er med i prisguiden eller ikke. Vi ser ikke bort fra kritikk, liten eller stor. Men vi må jo også stille oss litt kritisk til kritikken da det ikke er alt som er like realistisk å gjennomføre. I dette tilfellet har vi enkelte brukere som føler at prisguiden er misvisende, og mener at alle nettbutikker burde fått være med gratis. Men prisguiden ville ikke vært i nærheten av å være av samme kvalitet hvis det faktisk skulle vært tilfelle. Jeg mener at den metoden som brukes i dag er en fin balanse. Disclaimer: Dette er bare mine egne personlige meninger, og kan ikke tolkes som en offisiell uttalelse eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå