Gå til innhold

Hva er ditt flaueste hardware-øyeblikk?

Anbefalte innlegg

ikke helt en hardwarefeil det her, men det er nok mitt faueste dataøyeblikk.

Skulle legge inn windows på nytt og da jeg skulle velge partisjon klarte jeg å velge feil partisjon. Endte med at alt av dokumenter, musikk og film forsvant.

Prøvde å bruke GetDataBack noe som har fungert for meg før, men det fungerte ikke den gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IBM "Deathstar" begynner så smått i pipe, men lar det være ettersom disken fortsatt fungerer. Får sjokk første gang jeg hører det, men alt roer seg ned når den fortsetter å jobbe som før bare den får være i fred. Ikke rot med noe som fungerer etc.

1 år går. Disken har pepet/"skrapt"/hylt en gang i blant i mellomtiden, men har nå blitt vant til dette og ikke tenkt noe mer over det. En dag hyler den for siste gang + click of death, den havner i bøtta etter et par desperate forsøk på berging (inkludert den berømte fryseboksen), og det slår meg: Hvorfor har jeg ikke gjort noe med dette hvis den har forsøkt å si ifra i over et år? DOH!

Nå har jeg en 250GB disk med samme problem igjen gitt, har jeg sendt den inn på service enda? Neeeii........Men har i det minste tømt den, det gikk rimelig fort gitt :)

PS: KNALLBRA tråd!

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Min første Pentium, en P75 med hele 8 MB RAM !. Etter en uke fikk jeg låne en beta versjon av WIN 95, den kom på over 20 floppy-disker...og tok utrolig lang tid å innstallere. Første oppstart i WIN95 (store øyne og lutter glede). Begynner nesten umiddelbart å fikle med skjermoppsett/oppløsning, og setter OSet til å kjøre i 1600x1200 eller noe sånt, på min 14' crt.... Alt gikk i svart, reboot hjalp ikke. Så var det å finne frem 3 DOS diskketter, 7 WIN 3.11 diskketter og 22? WIN 95 disketter..... Turde ikke å fikle med oppløsningen på over et år etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...