Gå til innhold

Hvordan lager man web grafikk i photoshop?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan man lager web grafikk i photoshop ( jeg vet at man tegner siden og deler det i små bilder) men jeg lurer på om photoshop har et/flere funksjoner som gjør det lettere å tegne grafikk med . Jeg så på mange nettsider der jeg ser at det er nesten umulig å få photoshop til å lage slikt , kan nevne eksempler senere hvis det trengs..

trenger tips! ;)

Endret av xox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn: Alt er mulig i photoshop hvis du bare tenker kreativt på bruk av verktøy. Selv er jeg ikke så god på dette, men kunne vært fint om du kunne vist til noen sider med "nesten umulig" grafikk så jeg kan se om jeg kan gi en forklaring på hvordan det (kanskje) er blitt gjort.

Så er man jo heller ikke nødt til å bruke akkurat Photoshop heller da, selv om det er det klart mest utbredte...

Lenke til kommentar
For å si det sånn: Alt er mulig i photoshop hvis du bare tenker kreativt på bruk av verktøy. Selv er jeg ikke så god på dette, men kunne vært fint om du kunne vist til noen sider med "nesten umulig" grafikk så jeg kan se om jeg kan gi en forklaring på hvordan det (kanskje) er blitt gjort.

Så er man jo heller ikke nødt til å bruke akkurat Photoshop heller da, selv om det er det klart mest utbredte...

6012467[/snapback]

her er et eksempel :)

tutoroials / lenker er veldig ønsket ;)

post-81752-1146365977_thumb.jpg

Edit : det er ikke det jeg vil at siden min skal se slik ut , men det er bare et eksempel på design og bruk av bilder. trenger litt tips til slikt ..

Endret av xox
Lenke til kommentar

Ligger mange gode tutorialer rundt om kring, slik som på pixel2life.com

Du kan også bare leke litt med render > clouds effekten og bruke div. distort- og sketch-effekter.

render>clouds + duplicate layer x 3 + hue saturation + div effekter =

post-35821-1146392679_thumb.jpg

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan man lager web grafikk i photoshop ( jeg vet at man tegner siden og deler det i små bilder) men jeg lurer på om photoshop har et/flere funksjoner som gjør det lettere å tegne grafikk med . Jeg så på mange nettsider der jeg ser at det er nesten umulig å få photoshop til å lage slikt , kan nevne eksempler senere hvis det trengs..

trenger tips!  ;)

6012275[/snapback]

Personlig synes jeg det er så utrolig mange som misforstår dette. Å lage bra/kule/fine websider handler ikke nødvendigvis om å bruke de sykeste effektene, og de kuleste elementene.

Alt må henge sammen -- hvis ikke ser det bare utrolig teit ut.

Alt i alt er ofte "less is more" en god regel -- spesielt hvis du ikke er nybegynner og ikke særlig stødig på farger, former og komposisjon.

Lenke til kommentar
Lagde denne på 5min :p

Ikke noe særlig kul, men som jeg sa .. brukte ikke så mye tid på den  :!:

bilde: My Webpage

6016997[/snapback]

brukte du bare photoshop der?

hva slags tools/verktøy brukte du ?

6017989[/snapback]

Vel.. Hvis du greier å mestre Layers, så er det bare å bruke Marquee, Gradient Tool/Paint Bucket. Det er egentlig ikke så vanskelig når du forstår programmet mer.

Søk på google etter Photoshop Tutourials og lignende, der kan du finne mye bra.

Lenke til kommentar

trenger tips!  ;)

6012275[/snapback]

Personlig synes jeg det er så utrolig mange som misforstår dette. Å lage bra/kule/fine websider handler ikke nødvendigvis om å bruke de sykeste effektene, og de kuleste elementene.

Alt må henge sammen -- hvis ikke ser det bare utrolig teit ut.

Alt i alt er ofte "less is more" en god regel -- spesielt hvis du ikke er nybegynner og ikke særlig stødig på farger, former og komposisjon.

6018022[/snapback]

Jeg kan noe photoshop fra før egentlig , kan mixe bilder , legge til effekter osv .. men jeg har ikke brukt photoshop til å lage sammenhengende layout/design som som den jeg viste som eksempel i 2. innlegget mitt.. Alle websidene mine er laga i vinkla / 4kantede figurer,det er sant det du sier at sidene trenger ikke syke effekter for å se bra ut, men på noen av dem ser det veldig stygt ut uten avrundede bilder , det jeg fokuserer mest på er hvordan man lagde de avrundede vinkelene...

Jeg har sett noen photoshop filmer / videoklipp , og dem fikk jeg masse hjelp av i begynnelsen da jeg begynte å bruke programmet, så det hadde vært bra om noen finner filmer eller liknende som forklarer litt/noe av det jeg trenger..

Lenke til kommentar
Lagde denne på 5min :p

Ikke noe særlig kul, men som jeg sa .. brukte ikke så mye tid på den  :!:

bilde: My Webpage

6016997[/snapback]

brukte du bare photoshop der?

hva slags tools/verktøy brukte du ?

6017989[/snapback]

Vel.. Hvis du greier å mestre Layers, så er det bare å bruke Marquee, Gradient Tool/Paint Bucket. Det er egentlig ikke så vanskelig når du forstår programmet mer.

Søk på google etter Photoshop Tutourials og lignende, der kan du finne mye bra.

6018197[/snapback]

Jeg sliter litt med avrundede kanter på layeren . og skyggene på vinkl området av layeren .. hope somone can help :blush:

Lenke til kommentar

Skal vel ikke være så vanskelig å lage avrundede figurer. Jeg vet ikke om det er slik du mente, men det hjelper sikkert litt:

1

2 Hold inne shift og bruk den rektangulære markøren og tegn oppå sirkelen

3

Ps: Det er bare å bruke fantasien :p

Om du trenger hjelp med en annen form for avrunding, er det bare å skrike ut..

Endret av ggp
Lenke til kommentar
Skal vel ikke være så vanskelig å lage avrundede figurer. Jeg vet ikke om det er slik du mente, men det hjelper sikkert litt:

1

2 Hold inne shift og bruk den rektangulære markøren og tegn oppå sirkelen

3

Ps: Det er bare å bruke fantasien :p

Om du trenger hjelp med en annen form for avrunding, er det bare å skrike ut..

6018501[/snapback]

Tenkte meg noe som dette, men med skygger på kantene feks:

post-81752-1146435454_thumb.jpg

Dette er laget i paint :p derfor lurer jeg på hvor slike tegne verktøy er i photoshop..

Endret av xox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...