Trancton Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hei! Har nylig kjøpt følgende utstyr: - Asus P4S8X hovedkort med LAN/S-ATA/ATA/133,DDR,IE1394, 8x AGP - Sunsway Ultra-ATA133 PCI kontroller Og har i tillegg 4 stk. harddisker, 2 x 80 GB WD caviar + 1 stk 8.3GB IBM og en 40GB IBM. Jeg har nå satt opp IBM diskene på IDE 1 og har på IDE2 DVD og CDR. På kontroller kortet har jeg mine to 80GB WD caviar.... Problemet er Windows XP finner ikke 80 GB diskene!! Av og til, dukker de opp under booten, men aldri i windows... hvorfor ikke? Noen som har peiling på hvorfor jeg ikke får frem diskene mine!? Burde ikke de lett kunne finnes på IDE kontrolleren? Dersom jeg har 80 GB på hver sine IDE port på kontrolleren starter ikke windows... Tar jeg bare en disk på primary IDE starter windows, men finner ikke disken, kun de to diskene på hovedkortets IDE port samt de to CD-ROM'ene.... Peiling folkens!? Tilleggsinfo: Når jeg kjører alle diskene på hovedkortet kommer den ene 80GB disken frem som Dynamisk - ekstern!? Men jeg kan ikke se den under windows utforsker! Kun under Datamaskinbehandling... [ Denne Melding var redigert av: Trancton på 2002-10-02 21:24 ] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Diskene er selvfølgelig partisjonert og formatert? Hvis ikke vil de jo ikke vises i utforsker. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Jeg kjøpte også nettopp et kontrollerkort. Hadde litt problemer til å begynne med med å se dem i utforsker, men jeg gikk inn på 'diskbehandling' eller noe og aktiverte dem på en måte der.. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Hvilket OS kjører du ? Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Robkvi, hva har SJEKK DENNE SIDEN med data å gjøre ? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Sjekk "jumpere" på alt Sjekk at du har bare harddisker på kontroller kort å ikke no cd-rom greier, -Med mitt Highpoint kontroller kort (m. BIOS) finner ikke win cd-rom og sånnt bare HD'er Reserver "drive letters" til harddiskene og cd greierne i windows. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Det kan være at du har for liten PSU, slik at WDene ikke får nok strøm til å spinne opp under oppstart, da blir de ikke detecta! Prøv å koble ut DVD og CD-RW og se hva som skjer da. Kjører du de på samme ide kabel? Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Litt mer informasjon... Nå finner maskinen den ene av de to 80GB diskene... Oppsettet ser nå slik ut: Primary IDE: IBM 8,3GB + IBM 40GB Secondary IDE: WD Cav. 80GB IDE Ultra ATA 133 kontroller: Asus DVD + Plextor CDR Når jeg nå kobler til den siste WD 80 GB disken på Secondary IDE finner den ikke stasjonen... Av og til vil den ikke starte Windows heller. Men når den gjør det, så finner den ikke partisjonene i utforsker. Derimot finner den den under diskbehandling, men da som en Dynamisk disk(!?) Denne disken fungerte utmerket når jeg kjørte den i RAID på mitt tidligere HK, men nå først kan den ikke "lese" den... Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få tilgang til den igjen med mitt nye HK? Til info.... Partition Magic 7 sier plutselig at harddisken er av "Other" format... og at det ikke er noen partisjoner der, og samtidig at det ikke er noen ledig plass! Den står oppført som en Dynamic Disc... Hva vil det si!? [ Denne Melding var redigert av: Trancton på 2002-10-03 17:39 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå