Gå til innhold

Fat32 til NFTS

Anbefalte innlegg

Heisann.

Lurer på om det er mulig å konvertere en fat32 disk til NFTS

og om det er mulig å gjøre dette uten fare for å miste data som ligger på disken.

Dette er for en acer pc.

Har lest ett sted at acer leverer bærebare med FAT32 pga. noe skjult recovery system.

Noen tanker om dette?

Takker ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jada. Det går kjempe fint det. Har selv gjort det flere ganger, og det har funka greit hver gang. Gjorde det senest denne uka. Da brukte jeg Partition Magic. Det fungerte fint det. Nei, du vil ikke miste noen ting. Det er hvis du skal gjøre det omvendt at du må formatere partisjonen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
jada. Det går kjempe fint det. Har selv gjort det flere ganger, og det har funka greit hver gang. Gjorde det senest denne uka. Da brukte jeg Partition Magic. Det fungerte fint det. Nei, du vil ikke miste noen ting. Det er hvis du skal gjøre det omvendt at du må formatere partisjonen.

Lykke til.

6012219[/snapback]

Om du avbryter midt i prossesen så slettes alt (noe som jeg gjorde pga jeg syntes at det tok for lang tid. Må lære at man må ha litt tolmodighet! :p ).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Hva med acer gjennoppretting.

Trur de har lurt unna et par gig for systemgjennoppretting.

Mener å ha lest at dette er avhengig av fat32

6022034[/snapback]

Hva skal du med gjennoppretting? Du kan bare konvertere i vei, det er under 1% sjangs for at noe skjærer seg. Med mindre du gjør det selv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
fordi det jeg leste var at acer sin systemoppretting (som ligger på disk og stjeler litt skjult plass) er avhengig av å ligge på en fat32 partisjon...

Er det noen som kan avkrefte eller bekrefte dette?

6024878[/snapback]

Har aldri hørt om det. Jeg har en Fujiutsu-Siemens PC. Og hos meg er det ingen slik sak... Det eneste er de kryperte filene man finner som ligger gjemt "under systemet". Det er slik servicemen gjør når du vil ha systemgjennoppretting. Eller når politiet vil sjekke hva du har gjort (?) etc...

Så jeg tror ikke det er noen fare...

Lenke til kommentar

Hvis du er usikker så tror jeg nok at du burde sjekke Acer sine egne hjemmesikker for den informasjon og evt. sende mail til dem. Personlig så vet jeg av erfaring at flere leverandører av bærbare maskiner har egne "beskyttede" partisjon(er) som er laget for installasjon / recovery, og de skal ikke bli påvirket av den partisjonen der ting blir installert på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Hvis du er usikker så tror jeg nok at du burde sjekke Acer sine egne hjemmesikker for den informasjon og evt. sende mail til dem. Personlig så vet jeg av erfaring at flere leverandører av bærbare maskiner har egne "beskyttede" partisjon(er) som er laget for installasjon / recovery, og de skal ikke bli påvirket av den partisjonen der ting blir installert på.

6028609[/snapback]

Jeg har formatert PCen tre-fire ganger, men det vil alltid være et "skjult" sted i PCen hvor omtrent all infoen blir lagret. Jeg har også byttet fra NTFS til FAT32 og tilbake igjen. Og for meg har det aldri vært noen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...