Gå til innhold

Lei hacke- forsøk, nå sender jeg inn identiteten..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-02 21:02, skrev Hotbox:

Kontakter Telenor. Har inntil nå ikke giddi å bry meg med sånt, men siden det var en hacker med online.no adresse, så tok jeg sporing og skjermdump.

hacker du liksom

http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/ent...try/hacker.html

Det skjer utallige ganger om dagen at folk portscanner et helt nett på jakt etter pcer med trojaner innstallert. Spesielt kabel/xdsl nett og andre 24/7 tilkoblinger er populære. Det er ingen ting å ta seriøst, og er dessverre en av ulempene med å ha internett. Telenor får garantert mange slike om dagen, og jeg tviler på at de har ressursene til å gjøre noe med det. Dessuten er ikke "bevismatrialene" dine spesielt overbevisende, dette er ting som neppe hadde holdt i en rettsal, enhver idiot kan lett fabrikere slikt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-02 21:19, skrev sumptrollet:

Telenor får garantert mange slike om dagen, og jeg tviler på at de har ressursene til å gjøre noe med det.

Det tror jeg ikke de får. Alt for mange tenker at det ikke er noe vits i å melde ifra. Derfor tror jeg de undersøker de meldingen. Du snakker om å fabrikere "bevis"... Vel, spora ligger på serveren til Telenor, har liksom ikke vært der å fixa da eller?? :lol:

Lenke til kommentar

Snakket med en som jobber i Telenor og han mente at man burde supplere med en politiannmeldelse. Da er de (Telenor) iflg. regler nødt til å forfølge saken. Rent teknisk er det raskt og kurant for de i og med man overleverer logg på dato/klokkeslett/isp/ip

Lenke til kommentar

Quote:

Du snakker om å fabrikere "bevis"... Vel, spora ligger på serveren til Telenor, har liksom ikke vært der å fixa da eller??
:lol:

Enhver kan jo lage noen bogus brannvegg logger og rapportere

det inn til telenor. forventer du noen respons bør man gjøre som du sier, anmelde det. husk at mer eller mindre seriøst angrep på kunder i telenor sitt nett ikke gir telenor noen økonomiske ulemper, så hvorfor skal de bruke mye ressurser på å ta seg av det, med mindre politiet ber dem om det?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-02 21:02, skrev Hotbox:

Kontakter Telenor. Har inntil nå ikke giddi å bry meg med sånt, men siden det var en hacker med online.no adresse, så tok jeg sporing og skjermdump.

Man skulle tro at Telenor får fingeren ut når man gjør sånt, men neida. De kommer sikkert til avfeie det, jmfr en god del postinger til online.* på news.

Politianmeld. Selv om det er ressurssløsing, tvinger du iallefall Telenor til å gjøre noe med saken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe.. SOm om en hacker skulle scanne deg.. hehe

hadde d vært en hacker så hadde det allikavel ikke hjulpet å anmelde det.. haha.. Haxxors er ikke dumme..

bruker selvfølgelig ikke egen ip..

d man gjør er bruke en hacked dump og så bruke den som Scan stro til å scanne med..

så f.eks. man kan lett komme inn på en bedrift via sql port.. sette opp server med serv-u og dermed ha egen ftp server på feks. komunens 100mbit linje.. hehe. eller bruke server som en scan stro..

KONKLUSJON:

så hvis en hacker skulle port scannet deg så sjekk hvor ip`n kommer fra ved å ta en whois trace.. da skal du se at d kommer fra komunehuset på verdal..

:smile: SÅ å begynne å herje med å anmelde folk som portscanner deg.. neidu..

Lenke til kommentar

Slike cracker angrep er et stort problem. De fleste er egentlig ikke interessert i hva som ligger på maskinen din, men de vil ha kontroll. NÅr de får det kan de bruke maskinene som blir cracket til å kjøre nye angrep mot andre. Da er det vanskelig å spore hvor et angrep egentlig kommer fra. Videre brukes slike crackede maskiner ofte ved denial-of-service angrep.

Når det gjelder Telenor så har det vist seg før at en når frem ved å sende en sint mail til sjefen selv :smile:

Lenke til kommentar

Om man her kun snakker om en portscanning så skjer det fint lite fra ISP's side.

Har vedkommende brukt sin egen ip av en eller annen grunn (istedet for feks. en proxy), så får han/hun bare en mail med fy fy sånn må du ikke gjøre. Man kan motta en mengde slike før det vurderes andre reaksjoner.

Mange scanner også via gratis dialup kontoer rundt om og regner med å miste disse med jevne mellomrom. Det er for gjort å få seg en ny.

Det er også uklart om portscanning er ulovlig. Scanningen i seg selv er i utgangspunktet ikke til skade og en anmeldelse vedr. dette tviler jeg på vil føre frem.

Ser ut som om jeg skulle ha sendt 7 anmeldelser etter nattens "skumle scanninger" :wink:

[ Denne Melding var redigert av: TheMatrix på 2002-10-17 07:31 ]

Lenke til kommentar

hehe... lykketil :smile:

Scannere bruker 99.99% sikkert flere anonyme proxier.. blir ikke lett å spore.Har selv flere "angrep" pr dag.Lot meg irritere over det for 2-3 år siden, skrev til isp etc.. Skjdde ingenting dessverre."Angrepet" er uansett stort sett harmløst :smile:

Lenke til kommentar

Først og fremst det er ikke ulovlig å scanne en server, det har vært flere rettsaker i norge blandt annet ntnu mot en privat person...

NTNU tapte på alle påstandene sine...

DEt er ikke ulovlig å se om dører er åpne, det som er ulovlig er gå inn i dem ;P

Og ikke plag ispen deres med firewall logger som ikker er viktige, hvis dere skal først kontakte dem for abuse bør personen har brudt seg inn / forsøkt, utført ddos eller lignende angrep mot deg.

Lenke til kommentar

Quote:

Og ikke plag ispen deres med firewall logger som ikker er viktige, hvis dere skal først kontakte dem for abuse bør personen har brudt seg inn / forsøkt, utført ddos eller lignende angrep mot deg.

Helt enig med deg PuLz..

dessuten så hvorfor i all verden vil en hacker inn på maskinen til en vanlig privatperson på adsl, modem.. etc.. bare tull.. Er helt sikkert bare en fjortiss som prøver å finne portet åpne til subseven eller no.. Ha antivus på så går nok alt greit..:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 19:18, skrev PulZ:

Først og fremst det er ikke ulovlig å scanne en server, det har vært flere rettsaker i norge blandt annet ntnu mot en privat person...

NTNU tapte på alle påstandene sine...

Øh, har det vært flere saker om dette i Norge utover Normansaken? Kan du gi litt mer info?

[ Denne Melding var redigert av: sumptrollet på 2002-10-17 23:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...