Gå til innhold

Top Thrill Dragster, verdens råeste berg & dalbane

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har sett bilder og slikt, og hørt litt om denne berg og dalbanen i Cedar Point i USA.

Men i dag kom jeg over denne videoen. Den ser bare helt sykt ut! :green:

Noen her som har prøvd den eller? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også stor tro på vår egen nye sak i Tusenfryd i år.

De hadde noe av det samme i Disneyland Paris, Rock n' Rollercoaster By Aerosmith het den. Kan trygt si at de sekundene toget bruker fra 0-100kmt er helt rått! Jeg opplevde et skikkelig magesug som bare økte og økte, herlig :!:

Håper Tusenfryd har fått til noe av det samme....

Forresten artig å se videoer fra berg & dalbaner rundt om i verden!

Lenke til kommentar

Da jeg besøkte six flags magic mountain i USA, tok jeg en tur i denne:

goliath3.jpg

Banen hadde et dropp på 80 meter og toppfarten var ca 140 km/t - mer enn nok spenning for min del. Anbefaler www.rcdb.com for de som måtte være interessert i berg- og dalbaner

Lenke til kommentar
Har også stor tro på vår egen nye sak i Tusenfryd i år.

De hadde noe av det samme i Disneyland Paris, Rock n' Rollercoaster By Aerosmith het den. Kan trygt si at de sekundene toget bruker fra 0-100kmt er helt rått! Jeg opplevde et skikkelig magesug som bare økte og økte, herlig  :!:

Håper Tusenfryd har fått til noe av det samme....

Forresten artig å se videoer fra berg & dalbaner rundt om i verden!

6013188[/snapback]

Rock'N'Rollercoaster var fantastisk bra! Det beste var naturligvis starten, der toget aksellererte kraftig, men resten av turen var jo nesten like bra. Det at du ikke så helt hvor skinnene gikk gjorde det hele enda heftigere. Dessuten passet musikken til Aerosmith ganske bra.

Den på Tusenfryd skulle visst klare 0-90 på x sekunder. Jeg må vel få prøvd den i år, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Har sett bilder og slikt, og hørt litt om denne berg og dalbanen i Cedar Point i USA.

Men i dag kom jeg over denne videoen. Den ser bare helt sykt ut! :green:

Noen her som har prøvd den eller? :p

6012048[/snapback]

Hallo jeg er ny på herre forumet men uansett...

Ja jeg har prøvd den :) jeg vil si at den er like bra som dokker tror.

den har den råeste farta men ikke den råeste akselerasjonen selv om herre akselerasjonen her også gir et kraftig kick. Men hvis du søker akselerasjon bør du ta turen til Japan og prøv ut dodonpa, 0-170 på 1.8 sekunder. Jeg var på tur med en gruppe berg og dal bana entusiaster til Japan og prøvde den, må si det var litt av et kick :) ja og steel dragon fikk vi bare sett på nært hold, den går ikke lenger p.g.a. sikkerhets grunner...

På herre bilde her fra dodonpa føles det ut som om du blir skutt ut av sete!

http://rcdb.com/ig1423.htm?picture=19

Endret av mermaidman
Lenke til kommentar

Den har jeg tatt =) Kjempemorsom.

Den verste however, må være den på Paramount Kings Island i Ohio. En som heter Beast. Den går ikke så vanvittig fort, men hele greia er laget i tre, og er veldig gammel. Man får liksom følelsen av at denne berg og dalbanen går til helvete any minute. Det knirker og knaker. Nei hutte meg tu.

Lenke til kommentar
Den har jeg tatt =) Kjempemorsom.

Den verste however, må være den på Paramount Kings Island i Ohio. En som heter Beast. Den går ikke så vanvittig fort, men hele greia er laget i tre, og er veldig gammel. Man får liksom følelsen av at denne berg og dalbanen går til helvete any minute. Det knirker og knaker. Nei hutte meg tu.

6048047[/snapback]

... :ohmy: den e bra, den ordentlige følelsen av berg og dalbana :)

æ synes Son of the beast e mye mer humpete...

Lenke til kommentar

Velkommen til forumet.

Son of the Beast kan jeg ikke huske så veldig godt, men jeg merket meg at den ikke var så veldig mye bedre enn the Beast. Jeg liker den gode gamle jeg :)

Skvetter like mye hver gang når du tror du skal crashe i en kant, men så stuper den vertikalt ned og dodger kanten =)

Endret av Lord^
Lenke til kommentar

Jeg var i Disneyland Paris utenfor høysesongen og like før stengetid gikk jeg bare og tok rock'n'rollercoaster om og om igjen helt alene. :w00t:

Det kom to andre etter en stund og spurte de som styrte den om de kunne sette opp farten på den siden vi var så få. De som styrte den spurte meg om det var OK, og seff svarte jeg "YES!".

Det var den råeste turen noensinne. Det gikk sykt fort, iallefall på den banen hvor du neste ikke ser hvor skinnene går. :thumbup:

Endret av Jonulf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Dodonpa så kul ut! :green: Men Kingda Ka var bare helt syk!

(Velkommen til forumet, mermaidman. :p

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...