Gå til innhold

Prob.. etter kjøp av XP2200

Fosco

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg kjøpte meg en XP2200+ prosessor idag.

Satte den inn i mitt Epox-8K5A3+ hovedkort og skulle boote, men det bydde på problemer : fikk ikke startet windows, hverken med RAID 0 diskene eller med min Klone disk = 1x80gb.

Etter 3 timer med diverse klunder, testing og feling prøvde jeg og sette " CPU Host Clock Select til 100 " Denne skal jo stå på 133 for og få riktig fsb på Athlon prosessorer 133= (266). Så når jeg da satte den på 100 bootet maskinen rett inn i Windows.

Under boot sekvensen så står det UNKNOWN cpu type, er dette fordi bios ikke støtter XP2200+? Har den nyeste biosen og den skal jo støtte XP2400 og 2600, så dette er ett mysterium for meg.. :sad:

Setter meget stor pris på hjelp.

Hilsen en rådløs Fosco

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg egentlig har peiling på dette, men siden ingen andre svarer så prøver jeg.

En bekjent hadde også problemer med en AMD XP2200+. Men det gikk etter hvert

RuB|No skrev:

Men eg fekk fiksa d. måtte setta FSB'en t 133 og clocken t auto...

Tror først gutten prøvde med fsb: 133 og multiplier: 13.5, som forøvrig er korrekt, men det fungerte som sagt ikke før han satte clocken (hva nå det er for noe) til auto. Prøv du, det skader jo ikke! Lykke til! :smile:

Edit: Amd XP 2200+... Fsb og Multiplayer?? Haster Vet ikke om det er dette som er problemet men.. god natt!

Min PC

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-10-02 23:59 ]

Lenke til kommentar

Maskinen fungerer plutselig på 131fsb, men når jeg setter til 133 og skal kjøre cpu-tester så blir det blåskjerm med engang..

Prosessoren blir ikke gjenkjent i boot up, ikke i SYSTEM i kontrollpanel, ikke i SiSofta Sandra , ikke i 3DMarks og ikke i WCPUID.

" Unknown CPU type " Står det overalt.

Håper på masse hjelp og forslag til og finne en løsning på problemet mitt.

Hilsen Fosco

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...