Fosco Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hei.. Jeg kjøpte meg en XP2200+ prosessor idag. Satte den inn i mitt Epox-8K5A3+ hovedkort og skulle boote, men det bydde på problemer : fikk ikke startet windows, hverken med RAID 0 diskene eller med min Klone disk = 1x80gb. Etter 3 timer med diverse klunder, testing og feling prøvde jeg og sette " CPU Host Clock Select til 100 " Denne skal jo stå på 133 for og få riktig fsb på Athlon prosessorer 133= (266). Så når jeg da satte den på 100 bootet maskinen rett inn i Windows. Under boot sekvensen så står det UNKNOWN cpu type, er dette fordi bios ikke støtter XP2200+? Har den nyeste biosen og den skal jo støtte XP2400 og 2600, så dette er ett mysterium for meg.. :sad: Setter meget stor pris på hjelp. Hilsen en rådløs Fosco Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Nå jeg skreiv att jeg satt "CPU Host Clock Select til 100" så er det en Jumper på Hovedkortet. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Ingen med noen ideer? Kanskje dette er ett nytt fenomen? Ergo ingen med erfaringer! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Ikke at jeg egentlig har peiling på dette, men siden ingen andre svarer så prøver jeg. En bekjent hadde også problemer med en AMD XP2200+. Men det gikk etter hvert RuB|No skrev: Men eg fekk fiksa d. måtte setta FSB'en t 133 og clocken t auto... Tror først gutten prøvde med fsb: 133 og multiplier: 13.5, som forøvrig er korrekt, men det fungerte som sagt ikke før han satte clocken (hva nå det er for noe) til auto. Prøv du, det skader jo ikke! Lykke til! :smile: Edit: Amd XP 2200+... Fsb og Multiplayer?? Haster Vet ikke om det er dette som er problemet men.. god natt! _________________ Min PC [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-10-02 23:59 ] Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Maskinen fungerer plutselig på 131fsb, men når jeg setter til 133 og skal kjøre cpu-tester så blir det blåskjerm med engang.. Prosessoren blir ikke gjenkjent i boot up, ikke i SYSTEM i kontrollpanel, ikke i SiSofta Sandra , ikke i 3DMarks og ikke i WCPUID. " Unknown CPU type " Står det overalt. Håper på masse hjelp og forslag til og finne en løsning på problemet mitt. Hilsen Fosco Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Det er sikkert en jumper på hovedkortet som veksler mellom 100 og 133 mhz fsb. Det problemet hadde jeg. Les i manualen for å finne jumperen. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Kanskje du burde flashe Bios? Det kan som regel være lurt hvis det er problemer med datamaskien som man ikke kan finne ut av. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Har prøvd med jumperen på HK både på 100 og 133. Har også flashet til nyeste Bios. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Har du lest gjennom ALLE punktene i manualen ? KAN jo være du har gjort noe galt. Hvis ikke kan du vel kontakte forhandler? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Fosco skrev (2002-10-03 20:37):Har også flashet til nyeste Bios. Prøv om clear cmos hjelper og sett alt til auto. For det virker som hovedkortet ditt ikke skjønner at det står i en xp2200, Men selvsakt kan jo også cpu'en være defekt. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 har du kikka på core på CPU at det virkelig er xp2200? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå