V-by Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 dustete regel! ikke fan om jeg betaler noen bot om jeg sykler for fort.. 6034036[/snapback] Da får du inkassokrav og evt. fengselstraff. Så det tror jeg du ser deg pent nødt til. Men sykler og biler er vel strengt tatt offtopic i denne tråden? 6035790[/snapback] Enig..., vi driter i det, og sjangsen er sikkert dritliten for å bli tatt me sykkel Men eldre mopeder går jo fortere enn 55. Så da håper jeg da de har lov til å gå fortere... Lenke til kommentar
griZZli Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Moped skal ikke gå i mer enn 45km/t, uansett... 6012025[/snapback] De kan vel ikke ta deg fordi mopeden TRILLER fortere enn 45km/t vel? hørtes pokkers drøyt ut 6012946[/snapback] de nyeste scooterene har jo sperre slik at de begyner å bremse automatisk i nedoverbakker, men vett ikke om det er obligatorisk å ha det. det er det sikkert ikke. så e tipper d er lovelig å trille i 80. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Sett den i fri, og la trillinga begynne! Lenke til kommentar
sivert0911 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 hmmm.. jeg kjøpte min fra forhandler, men tingen er at de visste om problemet ved at mopeden døde i oppoverbakker o.l. Så min går 65 fra forhandler.. er min ulovlig eller lovlig? Har jeg mitt på det tørre? mvh Sweet 6034014[/snapback] hvis den er orginal, kan de ikke ta deg for trimm... Lenke til kommentar
veos Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 hmmm.. jeg kjøpte min fra forhandler, men tingen er at de visste om problemet ved at mopeden døde i oppoverbakker o.l. Så min går 65 fra forhandler.. er min ulovlig eller lovlig? Har jeg mitt på det tørre? mvh Sweet 6034014[/snapback] hvis den er orginal, kan de ikke ta deg for trimm... 6046325[/snapback] Word. Og dessuten er sjansen for at POLITIET tar deg for trim veldig minimal, ettersom Politiet, hvertfall i store deler av landet ikke disponerer utstyr til å gjøre dette, og dessuten har de vel nok å sette fingrene i. De kommer til å gi beskjed til Biltilsynet, og et par dager senere får du brev om visning. Deretter møter du opp på Biltilsynet uten trim, og wolla, nada bot. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Politiet har jo "tralla" si. Blekker mopeden opp på denne og gir gass. Går den da usansynligfort blir man noen tusen fattigere og må trille hjem. (Evt. om man er heldig får man mangellapp, eller må fjerne trimmen/montere sperrer og komme og vise den dagen etter). Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 dustete regel! ikke fan om jeg betaler noen bot om jeg sykler for fort.. 6034036[/snapback] Da får du inkassokrav og evt. fengselstraff. Så det tror jeg du ser deg pent nødt til. Men sykler og biler er vel strengt tatt offtopic i denne tråden? 6035790[/snapback] Har spora litt av ja:P Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jo men jeg ar jo ingen trim på sykkelen? er bare dysa som er endret og borra litt i svanehalsen er det vel de har gjort. Jeg vet ikke hvor dysa sitter en gang Men kan jeg ikke bare si det er verkstedet som har gjort det da? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Er lov å trimme mopeden så mye man vil, så lenge man ikke kjører på offentlig område/vei. Verkstedet kan ikke belastes. Det er du som gjør noe ulovlig ved å kjøre på den. Er lov å kjøpe øl i butikken også, men det er ikke lov å drikke den på gata Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Jo men jeg ar jo ingen trim på sykkelen? er bare dysa som er endret og borra litt i svanehalsen er det vel de har gjort. Jeg vet ikke hvor dysa sitter en gang Men kan jeg ikke bare si det er verkstedet som har gjort det da? 6048526[/snapback] Regnes som trim det... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Bare så dere vet det - En kollega av meg mistet førerkortet for BIL når han syklet 58 i 30-sonen! Endret 5. mai 2006 av oysfaerg Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Bare så dere vet det - En kollega av meg mistet førerkortet for BIL når han syklet 58 i 30-sonen! 6048770[/snapback] Det er jo bare latterlig... Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Bare så dere vet det - En kollega av meg mistet førerkortet for BIL når han syklet 58 i 30-sonen! 6048770[/snapback] Hvordan kan det gå? Det er bare patetisk. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Kan miste førerbeviset/få bot hvis du sykler i fylla også. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hva om man løper eller går på rulleskøyter fortere enn fartsgrensa? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hva om man løper eller går på rulleskøyter fortere enn fartsgrensa? 6056182[/snapback] Forsiktig med å si sånt! Får staten snusen i dette finner de fort ut at de kan tjene flere penger ved å innføre fartskontroller i gågater og fotjengerfelt. Automatisk trafikkontroll for fotjengere. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Forsiktig med å si sånt! Får staten snusen i dette finner de fort ut at de kan tjene flere penger ved å innføre fartskontroller i gågater og fotjengerfelt. Automatisk trafikkontroll for fotjengere. 6056365[/snapback] Hehe, ops :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå