MostlyLurkin' Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Tenk deg dette: Du har en original moped, en rimelig bratt nedoverbakke med fartgrense 80. Hva skjer om du triller ned i fri, får opp 70-80 og møter på politiet? De kan jo ikke ta deg for trimming... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Moped skal ikke gå i mer enn 45km/t, uansett... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Du blir tatt inn, de måler farten på mopeden med sine instrumenter, går den ikke over 55km/t og de ikke finner noen politiknapper og lingende har de vel igjenting å ta deg for? Lenke til kommentar
freddy1 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Moped skal ikke gå i mer enn 45km/t, uansett... 6012025[/snapback] De kan vel ikke ta deg fordi mopeden TRILLER fortere enn 45km/t vel? hørtes pokkers drøyt ut Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 mer enn 55? det er jo 10km/t fortere enn det den får gå jo Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 mer enn 55? det er jo 10km/t fortere enn det den får gå jo 6012961[/snapback] ehm, nei? Leste nettopp et stykke om trimming som var laget sammen med politiet. Der stod det at mopeden kunne gå opp til 55km/t uten trim (orginal). Går mopeden fortere en det blir det regnet som trim. Altså, de tollerer at mopeden går 55km/t så lenge de ikke kan påvise at den er trimmet. Takk. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Har trillet med scootern min i 80 kmt en gang.. Med tenninga av.. Kjempegøy Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 mer enn 55? det er jo 10km/t fortere enn det den får gå jo 6012961[/snapback] ehm, nei? Leste nettopp et stykke om trimming som var laget sammen med politiet. Der stod det at mopeden kunne gå opp til 55km/t uten trim (orginal). Går mopeden fortere en det blir det regnet som trim. Altså, de tollerer at mopeden går 55km/t så lenge de ikke kan påvise at den er trimmet. Takk. 6013060[/snapback] Min gikk 55, utrimmet, så det er nok riktig! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 mer enn 55? det er jo 10km/t fortere enn det den får gå jo 6012961[/snapback] ehm, nei? Leste nettopp et stykke om trimming som var laget sammen med politiet. Der stod det at mopeden kunne gå opp til 55km/t uten trim (orginal). Går mopeden fortere en det blir det regnet som trim. Altså, de tollerer at mopeden går 55km/t så lenge de ikke kan påvise at den er trimmet. Takk. 6013060[/snapback] Så den gamle mt-5'en min er ulovlig da? Den går orginalt i ca 60/65km/t Og det har den alltid gjort Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Politiet bruker vel å ha litt skjønn når det faktisk er i en nedoverbakke. Uansett må jo politiet i dette tilfellet kjøre bak deg for å klare å måle hastigheten din. Og tro meg, det høres godt hvis en moped har full pinne i en nedoverbakke, spesielt med trim. Men uansett, hvis de stopper deg, så har du ditt på det tørre, så lenge mopeden din er orginal fra forhandler. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Dessuten har jeg hørt at hvis motoren er kald, så kan du kjøre i masse mere enn 55.. altså trille da. Men hvordan er det hvis du sykler i f.eks 70 i en 50 sone? kan du få bot da?? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Ja. Da får du bot. Syklister og bilder er underlagt de samme reglene. Men spørsmålet er om de klarer å måle hastigheten din... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Ja. Da får du bot. Syklister og bilder er underlagt de samme reglene. Men spørsmålet er om de klarer å måle hastigheten din... 6033582[/snapback] Hvordan kan de pålegge meg bot da jeg sykler, en trenger da ikke noe som helst form for opplæring for å få lov til å sykle. Edit: Håper du mener Biler, ikke Bilder Endret 3. mai 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 hmmm.. jeg kjøpte min fra forhandler, men tingen er at de visste om problemet ved at mopeden døde i oppoverbakker o.l. Så min går 65 fra forhandler.. er min ulovlig eller lovlig? Har jeg mitt på det tørre? mvh Sweet Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Man må jo ikke ha opplæring i å banke folk heller, men det er jo ikke lov. Kan fint få bot for å sykle fort fort, men det skjer ikke så ofte. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 hmmm.. jeg kjøpte min fra forhandler, men tingen er at de visste om problemet ved at mopeden døde i oppoverbakker o.l. Så min går 65 fra forhandler.. er min ulovlig eller lovlig? Har jeg mitt på det tørre? mvh Sweet 6034014[/snapback] Lovlig er det ikke, men da er det importøren/forhandleren som får støyten faktisk. Hvis klarer å påvise at du ikke har gjort noe med den. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Ja jeg har et brev jeg sendte til forhandleren ang om den var i lovlig stand ettersom den gikk i mer enn 45.. Vi kan ikke garnatere at alle våre mopeder går i 45 ettersom dyser og potter er forskjellige sa de. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 dustete regel! ikke fan om jeg betaler noen bot om jeg sykler for fort.. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 dustete regel! ikke fan om jeg betaler noen bot om jeg sykler for fort.. 6034036[/snapback] Da får du inkassokrav og evt. fengselstraff. Så det tror jeg du ser deg pent nødt til. Men sykler og biler er vel strengt tatt offtopic i denne tråden? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Såvidt jeg vet er alle som importerer mopeder til Norge pålagt å skru inn plomber og snusk for å få mopedene innenfor hastighetsgrensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå