Gå til innhold

Hjelp til valg av triplescreen oppsett

arnizzz

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg skulle gjerne ha oppgradert til tripple screen.

Har idag et ATI radeon 9800 pro 128mb.

Kan jeg sette inn 2 PCI kort og få dette til å fungere. Eller må "moderkortet" støtte noe spesielt? Evt en helt annen løsning? Bør helst ikke være for dyrt.

Skal kun bruke dette i Windows, så trenger ikke noe rå 3d-ytelse. Greit om det hadde fungert bra i windows vista da.

Edit:

F.eks 2 slike?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307843

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9800Pro har to uttak, så du trenger bare et PCI-kort for tre skjermer.

Og ja, du kan bare sette i et slikt kort og du vil kunne ta i bruk tre (og fire) skjermer på en gang.

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

9250 er nok det som gir mest for pengene.

6011881[/snapback]

Så vidt jeg kan se så er det en VGA utgang og en DVI (tror jeg).

Er du sikker på at dette vil fungere?

Lenke til kommentar
Kommer til å fungere som en kule :)

6011945[/snapback]

Sweet. Ja ser at 9800 pro har 2 oppføringer i device list (en secondary) så da vil det vel fungere :)

Men hvordan blir det med drivere for det PCI-skjermkortet? Det blir ikke noe krøll her? Windows klarer fint å ha forskjellige skjermkort drivere inne?

Og til slutt. Tips til billige LCD-skjermer som fungerer bra til kontor-bruk? 17 tommer, eller evt 19 tommer om prisforskjellen er liten.

Lenke til kommentar
Det blir ikke krøll med to skjermkort av forskjellige produsenter nei.

Selv kjører jeg et 9800Pro og et Matrox G450 PCI i denne maskinen.

6012046[/snapback]

Takk. Da var et stk slikt skjermkort bestillt. Får håpe det ikke bruker for mye strøm da.

Har bare 350W. Men det funker sikkert.

Lenke til kommentar

Et Matrox G450 PCI eller et ATI 9250 ?

Det siste er nok et mye bedre valg da G450 er omtrent 6 år gammelt og prisen er "kunstig" høy. Jeg kjøpte fire slike G450 kort til 200,- stykket på ebay for tre-fire år siden, men et nyere kort som 9250 vil gi bedre ytelse i f.eks akselering av video hvor mitt G450 sliter på 720p HDTV.

Lenke til kommentar
Et Matrox G450 PCI eller et ATI 9250 ?

Det siste er nok et mye bedre valg da G450 er omtrent 6 år gammelt og prisen er "kunstig" høy. Jeg kjøpte fire slike G450 kort til 200,- stykket på ebay for tre-fire år siden, men et nyere kort som 9250 vil gi bedre ytelse i f.eks akselering av video hvor mitt G450 sliter på 720p HDTV.

6012228[/snapback]

ja mente ATI 9250.. Var litt dårlig forklart. Sparte hele 50 kroner på å bestille fra norek i stedet for komplett. YEY

En ting jeg glemte å sjekke. Dette kortet krever vel ikke en ekstra strømkabel som vanlige skjermkort vel?

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar
Det har jeg vanskelig for å tro. Det er et svakt skjermkort i low profile som bruker lite strøm.

6012502[/snapback]

Ja regnet nesten med det. Time will show. Hvis ikke så hiver jeg bare ut CD-brenneren.

6012732[/snapback]

hvis det er så knapt med watten på pcen din, ville jeg vurdert en kraftigere strømforsyning :ermm:

Lenke til kommentar
Det har jeg vanskelig for å tro. Det er et svakt skjermkort i low profile som bruker lite strøm.

6012502[/snapback]

Ja regnet nesten med det. Time will show. Hvis ikke så hiver jeg bare ut CD-brenneren.

6012732[/snapback]

hvis det er så knapt med watten på pcen din, ville jeg vurdert en kraftigere strømforsyning :ermm:

6025192[/snapback]

Har 350W (fulgte med i antec-kabinettet).

AMD64 3000 standard clock.

Asus K8V Se Deluxe.

Creative Audigy 2 LS (eller noe sånt)

a9800pro 128mb

Realtek pci Nettverkskort.

2 harddisker

2 optiske stasjoner. Dvd og cd-brenner

og snart pci-skjermkortet.

Det holder da det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...