Gå til innhold

Elendig TV-bilde fra PS2

tomarild

Anbefalte innlegg

Hei!

Gikk for noen uker siden til det drastiske skritt, og kjøpte meg fjorårets EISA-vinner i LCD-klassen. En 40-tommer fra Samsung.

TV'en imponerer på mange måter, og PC-bildet er dritbra selv med analog kabel.

Men..... jeg ble mildt sagt møkk skuffa over bildet fra PS2. Hadde gledet meg som en unge til det. Tenkte at det hadde med kabler og gjøre, så jeg kjøpte Component-kabler. Men fortsatt er bildet elendig.

Når jeg spiller f.eks Rallyspill og det er mye gress og skog som fyker forbi... ja da er det nesten ikke vits i å spille engang :no:

Er det noen som har peiling på hvordan jeg kan løse dette. Jeg nekter å tro at konsollen ikke greier bedre. Eller ER det generelt lousy bildet fra en PS2?

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett av problemene med HD-Ready tv-er er ofte at oppskaleringen av PAL-bildet til panelets oppløsning kan gå dårlig.

Altså, siden bildet fra PS2 har 572 linjer, og de skal økes til 768 linjer, så må det legges inn litt "jukse"-linjer for at bildet skal fylle skjermen.

Det er med varierende hell skjermer klarer dette, men siden du har EISA-vinneren skulle jeg tro det er rimelig god i klasse på det.

Komponentkabel skulle også være det beste valget.

Har du forsøkt å skifte mellom RGB og YPcBr-greiene i settings?

For sikkerhets skyld, se om du kan få testet en RGB-scart fra PS2 til tv-ens AV1 inngang. Er det like dårlig der blir nok konklusjonen av PS2 ikke klarer bedre på den tv-en du har skaffet deg.

Lenke til kommentar
tror nok det har med settings på ps2 å gjøre har selv en rimelig 37" lcd og bilde i fra ps2 er helt knall med component

6013944[/snapback]

Takk for svar folkens!

Hva mener du med settings på PS2 da?

Jeg har vært inne og skiftet fra RGB til Component.... noe mer jeg må gjøre i settings?

Irriterende det her! :hmm:

Lenke til kommentar

det var å sette over på component jeg mente om du da har elendig bilde må det være noe med tv'n din noe jeg tviler på siden tv'n din er veldig bra ?

Selv har jeg nå en atec 37" lcd som er en midt på treet tv og som sagt syns jeg bilde er helt knall sammenlignet med vanelig tv

Lenke til kommentar
komponent + ps2 er helt knall på maskina mi ivertfall.. Enorm forskjell.

Testa både på slim ps2 og gammel ps2

Kjørt på SAMSUNG 32" M61 og min LG 32" LP1 hd-tver

6031576[/snapback]

Fanken.... dette er irriterende ass! Det må jo være noe galt siden dere får så bra bilde. Kanskje jeg må stikke til Hi-Fi-kjeden å spørre. Jeg har ikke nye slim PS2, men det spiller vel ingen rolle?!?

Må sette meg ned å teste litt innstillinger på TV'en nå tror jeg :hmm:

Lenke til kommentar
komponent + ps2 er helt knall på maskina mi ivertfall.. Enorm forskjell.

Testa både på slim ps2 og gammel ps2

Kjørt på SAMSUNG 32" M61 og min LG 32" LP1 hd-tver

6031576[/snapback]

Fanken.... dette er irriterende ass! Det må jo være noe galt siden dere får så bra bilde. Kanskje jeg må stikke til Hi-Fi-kjeden å spørre. Jeg har ikke nye slim PS2, men det spiller vel ingen rolle?!?

Må sette meg ned å teste litt innstillinger på TV'en nå tror jeg :hmm:

6038664[/snapback]

Er du kresen på bildekvalitet?

Du må huske at PS2-grafikken ikke er bra sammenlignet med dagens standard, og spesielt ikke når den blir blåst opp på en 40" LCD!!

Blasse texturer blir om mulig enda blassere...

Du burde ta med PS2en din til en LCD-TV forhandler, så får du sjekket det der.... :)

Tror jeg vedder på at resultatet blir det samme ;)

Lenke til kommentar
Hei!

Gikk for noen uker siden til det drastiske skritt, og kjøpte meg fjorårets EISA-vinner i LCD-klassen. En 40-tommer fra Samsung.

TV'en imponerer på mange måter, og PC-bildet er dritbra selv med analog kabel.

Men..... jeg ble mildt sagt møkk skuffa over bildet fra PS2. Hadde gledet meg som en unge til det. Tenkte at det hadde med kabler og gjøre, så jeg kjøpte Component-kabler. Men fortsatt er bildet elendig.

Når jeg spiller f.eks Rallyspill og det er mye gress og skog som fyker forbi... ja da er det nesten ikke vits i å spille engang  :no:

Er det noen som har peiling på hvordan jeg kan løse dette. Jeg nekter å tro at konsollen ikke greier bedre. Eller ER det generelt lousy bildet fra en PS2?

:dontgetit:

6011434[/snapback]

Tror det er noe med at bildet blir dratt utover elns. F.eks. min skjerm på laptopen er på 1400 x 1050, og hvis jeg prøver å kjøre noe med lavere oppløsning i full skjerm så blir bildet dratt utover og det ser grøtete ut og bare fælt. Tror det fins en funksjon på LCD tv'en som gjør at man ikke drar ut "for små" bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...