steffenek Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 eg har nettopp installert en ny hdd( sata2) men finner den ikke i min datamaskin.. hvorfor.. i bios og enhetsbehandling er den tilstede.. men bare ikke på min datamaskin..:S. noen som kan hjelpe? er det på samme måte på sate hdder som på ide hdder hvor du må flytte en sann klosse for å bestemme om den skal være master eller slave?.. det var ikke noe sann klosse på hdden ivertfall.. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Du må inn på diskbehandling, og opprette en partisjon på disken før du formaterer den. Lenke til kommentar
steffenek Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 ikke sann.. eg skal ikke partisjonere hardisken.. det som er feil med den er at den er koblet til pcen men den eg kan ikke bruke den pga den ligger ikke på min datamaskin.. ( kun i bios og enhetsbehandling) Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 hehe, typisk nybegynnerfeil gjorde selv dette i IKT klasserommet Du må lage en partisjon for å få den til å vises i Windows. En partisjon definerer harddisken din. Om du vil ha to eller flere er opp til deg, men du trenger minst 1 for at den skal dukke opp i Min Datamaskin. C:\ er en partisjon, selv om denne er 1 hel harddisk, eller endel av en harddisk med flere partisjoner. Lenke til kommentar
steffenek Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 oki.. kan prøve..men har litt problemer med det å partisere.. e ikke akuratt det eg er best til.. har spessialisert meg mer på nettverk.. hehe.. mn mn Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 her er en enkel beskrivelse om hvor du skal gå: Kontrollpanel > Admin. brukertøy (har ikke norsk windows, så vet ikke hva den heter) > Computer Management (se etter hvilken som passer best på norsk) > Disk Management (ligger under lagringsmedier). høyreklikk harddisken som ikke har partisjon og velg Formatér. voila Lenke til kommentar
steffenek Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 og dersom det ikke funker da?... skal det være en sann."jumper " på hdden som bestemmer om den e master eller slave? eg vet det er det på ide hdder.. men e ikke sikker på sata siden det ikke fulgte med hardisken :S.. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 skal ikke være det på sata, såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
steffenek Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) det var det eg og mente.. men skjønner bare ikke koffor den da ikke fun ker :S Endret 30. april 2006 av steffenek Lenke til kommentar
Enzo1590 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg hadde samme problemet. Det fulgte ikke med noen jumper, men hadde en fra før, satt den slik at SATA2 kan brukes på SATA1 = problem løst Prøv det! Lenke til kommentar
steffenek Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 har ikke ekstra jumper . da får eg ta turen innom butikken igjen da.. stress.. jaja.. ikke noe å gjøre med det.. teit at de ikke ligger jumperene med i pakken da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå