robert750sf Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Jeg har et stort problem med stabiliteten på maskinen min. Etter jeg kjøpte meg asus p4s8x HK og p4 2,4 GHz pros. og ddr333 ram har jeg begynt å få mange feilmeldinger i windows xp. Maskinen restarter seg hele tiden eller så går den ut av spill som UT og serverer ei feilmelding. HAr slått av at den restarter seg selv så jeg får se feilmeldingen. Der står det i tillegg til mye annet: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Beginning dump of physical memory. Physical memory dump complete. Ser at ved oppstarten så dele skjermkortet og RAID kontrolleren samme irq. VEt ikke om dette har noe med saken å gjøre?I system i winxp gjør de ikke det. Noen som har forslg?Noen som har evt. forslag til annet hovedkort jeg bør bytte tilø?Har sett litt på ASUS eller ABIT med i845G chipsettet. ER dette bra alternativ eller bør jeg gå for i845E. Skal kjøre DDR 333 minne. Takker for svar! Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 prøv og bytt IRQ da vel! Lenke til kommentar
AWC80 Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Du kan også disable Raid kontrolleren i bios, hvis du ikke bruker den da.... Lenke til kommentar
robert750sf Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Den er slått av i bios, men dukker opp allikevel. Har prøvd å bytte irq men virker som de låser seg på den irqen som hk har bestemt. Forslag? Lenke til kommentar
steinih Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Må bare forsikre meg om at du har reinst. os'et etter du fikk nytt hk osv...?? Hvis ikke er det jo ikke så rart. /steinih :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 robertga Denne fant eg ved et søk i google. http://www.computerhope.com/issues/ch000365.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå