Gå til innhold

Intel P D vs Athlon X2

ManheiM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

I dag er det Athlon64 X2 som gir mest ytelse for pengene.

For sammenligning av modeller, så søk i google etter benchmarks.

Hilsen,

efikkan.

6012364[/snapback]

X2 gir ikke mest ytelse for pengene:

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...=118&model2=323

Etter at denne sammenligningen ble laget, er prisene på D9xx-CPUer redusert kraftig i påvente av Conroe. AMD venter nok i det lengste med en tilsvarende reduksjon.

Endret av jon67
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hei!

I dag er det Athlon64 X2 som gir mest ytelse for pengene.

For sammenligning av modeller, så søk i google etter benchmarks.

Hilsen,

efikkan.

6012364[/snapback]

X2 gir ikke mest ytelse for pengene:

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...=118&model2=323

Etter at denne sammenligningen ble laget, er prisene på D9xx-CPUer redusert kraftig i påvente av Conroe. AMD venter nok i det lengste med en tilsvarende reduksjon.

6013133[/snapback]

Støtter jon67 her..

Har førstehåndserfaring selv med begge typer.. og selv om jeg pt. er klart mest fornøyd med x2.. så kan det ikke underslåes at pris vs. ytelse..klokket som uklokket taler til Pentium D's fordel.

X2-serien har falt i pris...opteron-serien (S939) har *økt* (markedsmekansimen - tilbud vs. etterspørsel), men som sagt pris vs. ytelse er ett av flere kriterie å velge CPU på.. Det er ikke å komme forbi at Intel med sine dual (og single) core basert på "Netburst" har ett kjøle/effekt-problem som mange (inkludert meg selv) anser som uholdbart.. over tid.

Det er da Conroe, Merom.. Yonah.. endelig ser ut til å løse det problemet.. i tillegg til også å være "best på mest".. (inkludert pris vs. ytelse).. "Time will show".. :)

Lenke til kommentar

Hmmm.

Jeg har bestilt pc med Pentium D950 3,4GHz, men er ennå usikker på om jeg skal velge den. Lurer på AMD X2 4200+ i stedet. Er ingen hardcore gamer(ennå) og bruker pc'en til å snurre film, musikk, skriving i word, brenne musikk og selvsagt blir det en god del spilling. Forstår det slik at Intel skal være bra på "alt det andre" utenom spill mens AMD er best på det området. Å få et entydig svar utfra tester på nettet er jo helt umulig da en test får et resultat og en annen test viser noe helt annet. At Intel bruker 20 sek mindre på encoding eller noe sånt spiller ingen rolle for meg så lenge det ikke tar en dag liksom.

Skal vel ha Conroe i fremtiden og da må alt nytt uansett så det spiller vel ingen rolle hva jeg kjøper.

Noen med erfaringer med AMD X2 4200+?Er den verdt pengene i forhold til en AMD 64 4000+ eller den jeg allerede har valgt(D950)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

NB.. dette er *min* mening:

Jeg synes det er smartere å kjøpe en billigere versjon.. f.eks. 930D eller X2 3800+.

Dersom du ikke klokker vil du ikke merke noe praktis forskjelll uansett.. Dersom du klokker vil du (stort sett) komme like langt med den billigste utgaven.. og på den måten kjøpt deg ytelse til (under) halv pris..

Lenke til kommentar

I skrivende stund er X2 3800+ 500,- billigere enn X2 4200+(har en bestilling liggende hos PSData så alt blir nok kjøpt der). 4200+ har også dobbelt så mye minne. Kan vel ikke være så mye å spare på det?Vet ikke hvor stor forskjell det er med 2x512kB minne i forhold til 1MB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...