smurfine Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Her er koden: <table border="1"> <tr> <td><b> </b></td> <td><b>test</b></td> <td><b>test2</b></td> <td><b>test3</b></td> <td><b>test4</b></td> </tr> <tr> <td><b>la stå</b></td> <td><b>la stå</b></td> <td><b>la stå</b></td> <td><b>la stå</b></td> <td><b>la stå</b></td> </tr> </table> Cellen det står test og cellen det står test2 skal slås sammen til en celle. Samme med der det står test3 og test 4, de skal også slås sammen til en celle. Alle cellene det står " la stå" i skal ikke forandres. Det er kun i den første raden det skal endres. Hvordan får jeg det til i denne koden? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 du bruker rowspan="2" såvidt jeg husker. Mener du skal sette den på td'en rett før "test", men er lenge siden jeg har brukt tabeller. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Her er koden: <table border="1"> <tr> <td><b> </b></td> <td><b>test</b></td> <td><b>test2</b></td> <td><b>test3</b></td> <td><b>test4</b></td> </tr> <tr> <td><b>la stå</b></td> <td><b>la stå</b></td> <td><b>la stå</b></td> <td><b>la stå</b></td> <td><b>la stå</b></td> </tr> </table> Cellen det står test og cellen det står test2 skal slås sammen til en celle. Samme med der det står test3 og test 4, de skal også slås sammen til en celle. Alle cellene det står " la stå" i skal ikke forandres. Det er kun i den første raden det skal endres. Hvordan får jeg det til i denne koden? 6011292[/snapback] hvis du skal ha en tabellcelle (td) til å strekke seg over to celler bruker du colspan="verdi", skal du ha en celle til å strekke seg over to rader bruker du rowspan="verdi" Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 når du bruker colspan må du ikke glemme å fjærne en rad pr verdi <table> <tr> <td colspan="2"> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> </table> Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Takk det fungerte. Men når jeg setter border="1" syns jeg kanten blir veldig tykk. Det fungerte ikke å sette den mindre enn 1. Noen som vet hvordan jeg kan få en tynn stripe som border? Cellspacing står også på 0. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 denne koden, det er CSS: <table border="0" style="border:1px solid black;"> Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Men får man ikke gjort det uten å bruke css? Bruker nemlig ikke det. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Det han viser til er jo uansett inline css, så ser ikke helt problemet med å bruke det? Du skriver det jo inn i taggen på samme måte som vanlig html... Forøvrig kan jeg jo ikke lese noe sånt uten å anbefale deg å begynne å bruke css, da det er tusen ganger lettere enn å streve med tonnevis av html-attributter. Lær css her her og her (og tusen andre steder rundt på verdensveven). Endret 29. april 2006 av anners Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 (endret) ok her er første linja mi i tabellen: <table width="50%" table border="0" style="border:1px solid black;" cellspacing="0" bordercolor="#000000"> Problemet er at jeg kun får border rundt hele tabellen nå og og ikke mellom cellene. Forresten pleier jeg å bruke css, men ikke nå for skal bare lage en tabell i en post i en database. Endret 29. april 2006 av smurfine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå