Gå til innhold

slå sammen to celler i html

Anbefalte innlegg

Her er koden:

<table border="1">

<tr>

<td><b>&nbsp</b></td>

<td><b>test</b></td>

<td><b>test2</b></td>

<td><b>test3</b></td>

<td><b>test4</b></td>

</tr>

<tr>

<td><b>la stå</b></td>

<td><b>la stå</b></td>

<td><b>la stå</b></td>

<td><b>la stå</b></td>

<td><b>la stå</b></td>

</tr>

</table>

Cellen det står test og cellen det står test2 skal slås sammen til en celle. Samme med der det står test3 og test 4, de skal også slås sammen til en celle.

Alle cellene det står " la stå" i skal ikke forandres. Det er kun i den første raden det skal endres. Hvordan får jeg det til i denne koden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er koden:

<table border="1">

<tr>

<td><b>&nbsp</b></td>

<td><b>test</b></td>

<td><b>test2</b></td>

<td><b>test3</b></td>

<td><b>test4</b></td>

</tr>

<tr>

<td><b>la stå</b></td>

<td><b>la stå</b></td>

<td><b>la stå</b></td>

<td><b>la stå</b></td>

<td><b>la stå</b></td>

</tr>

</table>

Cellen det står test og cellen det står test2 skal slås sammen til en celle. Samme med der det står test3 og test 4, de skal også slås sammen til en celle.

Alle cellene det står " la stå" i skal ikke forandres. Det er kun i den første raden det skal endres. Hvordan får jeg det til i denne koden?

6011292[/snapback]

hvis du skal ha en tabellcelle (td) til å strekke seg over to celler bruker du colspan="verdi", skal du ha en celle til å strekke seg over to rader bruker du rowspan="verdi"

Lenke til kommentar

Det han viser til er jo uansett inline css, så ser ikke helt problemet med å bruke det? Du skriver det jo inn i taggen på samme måte som vanlig html...

Forøvrig kan jeg jo ikke lese noe sånt uten å anbefale deg å begynne å bruke css, da det er tusen ganger lettere enn å streve med tonnevis av html-attributter. Lær css her her og her (og tusen andre steder rundt på verdensveven).

Endret av anners
Lenke til kommentar

ok her er første linja mi i tabellen:

<table width="50%" table border="0" style="border:1px solid black;" cellspacing="0" bordercolor="#000000">

Problemet er at jeg kun får border rundt hele tabellen nå og og ikke mellom cellene.

Forresten pleier jeg å bruke css, men ikke nå for skal bare lage en tabell i en post i en database.

Endret av smurfine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...