Rassi Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg tok i bruk mitt hiatchi 200gig s-ata harddisk for litt over en uke siden. Det har fungert helt bra til nå, helt til noen timer siden. Jeg tok en liten restart og etter det finner ikke pcen min harddisken. jeg har ikke peiling hva problemet er. noen som har hatt noen lignende problemer? trenger hjelp! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg tok i bruk mitt hiatchi 200gig s-ata harddisk for litt over en uke siden. Det har fungert helt bra til nå, helt til noen timer siden. Jeg tok en liten restart og etter det finner ikke pcen min harddisken. jeg har ikke peiling hva problemet er. noen som har hatt noen lignende problemer? trenger hjelp! 6011283[/snapback] Strømmkontakt ...ledninger.....Har bios reset seg ? Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Strømmkontakt ...ledninger.....Har bios reset seg ? 6011440[/snapback] nope... har ikke rørt en ting. har skjekket ledinger i etterkant, ingen problemer der tror jeg. skulle bare ta en restart så ville ikke pcen finne harrdisken, heller ikke i windows installeren Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Strømmkontakt ...ledninger.....Har bios reset seg ? 6011440[/snapback] nope... har ikke rørt en ting. har skjekket ledinger i etterkant, ingen problemer der tror jeg. skulle bare ta en restart så ville ikke pcen finne harrdisken, heller ikke i windows installeren 6011648[/snapback] Ta ut strømm kontakten og replug etter gå i Bios og kontrollere om noe har forandret der. Ellers få håpe at den er ikke død! Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Strømmkontakt ...ledninger.....Har bios reset seg ? 6011440[/snapback] nope... har ikke rørt en ting. har skjekket ledinger i etterkant, ingen problemer der tror jeg. skulle bare ta en restart så ville ikke pcen finne harrdisken, heller ikke i windows installeren 6011648[/snapback] Ta ut strømm kontakten og replug etter gå i Bios og kontrollere om noe har forandret der. Ellers få håpe at den er ikke død! 6011720[/snapback] hm... har gjort det. windows starter ikke. noen andre forslag? Lenke til kommentar
Werewolf85 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Kan du høre om disken spinner opp/starter? Det kan være at Windows installer ikke finner harddisken fordi det trengs RAID/S-ATA drivere før kontrolleren oppdages. Det er også mulig at BIOS-instillingene for S-ATA kontrolleren har forandret seg... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Da det kan væra hva som helst. Ut fra det, vil å koble fra, alt annet (disk) enn OS disken din., og etter at du har kontrollert igjen div. for eventuelt hardware feil, og etter at du reseter og konfigurerer Bios igjen, så du ma kanskje bruke recovery consol. Her bruker du ...ja !!!å gå i safe mode og se litt der--bruke siste fungerende konfiguration, og mye annet, helt til at du må kanskje reparere installasjonen. En enkelt test om maskinen fungerer er å koble fra alle hardiskene og prøve da å installere windows. Da skal det gå fint til den sier at ikke noe disk er funnet...og det er riktig... Som sagt det er så mye..... Lykke til. Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 problemet er disken er os'en min, så det går ikke an å gå inn i safe mode eller bruke recovery. Det er ingen endring i biosen, de har jeg skjekket. raid kontrolleren finner harddisken, men selveste pcen finner ikke den. harddisken har ikke vært i bruk mer enn 1 ukes tid, er den død mon tro? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) raid kontrolleren finner harddisken, Har du stilt kontrolleren til Raid ? med en disk ? Hvilket kort har du? Endret 29. april 2006 av wiberos Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 har raikontroller, men har ikke disken i raid. sitter på abit nf7-s kort Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 har raikontroller, men har ikke disken i raid. sitter på abit nf7-s kort 6012796[/snapback] Skal laste ned manualen og lekse litt. Men har du noen antydning til problemet ? Mener du at disken er god , ikke ulyder , og når du skrur på Pc'en , virker liksom alt. Vifter er ok, osv? og du merket ikke noe spesielt siden du monterte disken ? Når du er i Bios ser du disken der , samt Cdrom og floppy ? Fikk du installert win uten problemer !! alt fungerte ? Og som Werewolf85 sier du hører at disken spinner ? Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 problemet mitt er i bios står det ingen ting om s-ata diskene, finner bare vanlig ide diskene. harddisken lager ikke noen "rare" lyder og hørres ut som den spinner bra. første gang jeg skulle installere windows måtte jeg installere s-ata kontroller for å finne harddisken. men nå finner jeg ikke noen harddisk i windows installeren. jeg booter først med cd, s-ata så hdd-0 i biosen min nå. ser ut som alt fungerer utmerket, bare jeg finner ikke harrdisken. jeg har gått tilbake til 2 ide disker nå. skal jeg sende s-ata disken tilbake til komplett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå