Lineplx Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Hey Jeg har alltid lyst til å bli pyrotekniker det ser tøft ut å siden den kansje skal bli slutt på at vanlige folk for skyte opp raketter for jeg gjort det eller rigge det opp. Jeg går Vgs å da jeg spørte rådgiveren om denne typen jobb sa hun at den ikke fantes men det trur jeg ikke på bare ikke så utbret , Derfor lurte jeg på om noen som vet noe om utdanningen og evntuelt linjene du må inn på for å bli dette=) takker for alle svar=) Endret 29. april 2006 av Lineplx Lenke til kommentar
TB9 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 pyrotekniker er en jobb, men ikke særlig utbredt i norge er det ingen skikkelig utdanning til pyrotekniker, men NISS arangerer kurs i pyroteknikk. forøvrig ville jeg tatt kontakt med Svea og hørt om de kunne vært behjelpelige Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Takker så mye Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg vet om flere som jobber med lysteknikk i forbindelse med scene og teater som har 'pyrolappen' og dermed lov til å fyre av relativt heftige saker. Tror nok det kanskje er veien å gå. Forslaget om å høre med Svea er forøvrig genialt - start der! Endret 30. april 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 jeg har tatt kurs for fyrverkeri klasse IV. det vil si at jeg kan skyte opp fyrverkeri med opp til 15 kilo krutt (per display). det største displayet jeg har skutt opp hadde nesten 9 kilo krutt... smalt bra den.. ble tilogmed undertrykk.... Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Kult skal prøve det takker så mye=D Dette er mitt drømme yrke så håper jeg for det til Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg tok forresten kurset mitt hos Svea jeg også. kontakter du dem får du helt sikkert beskjed om videre saksgang... Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 pyroteknikere jobber ofte i firma som leverer lyd- lys- og sceneteknikk. de arrangerer også gjerne kurs for å ta de ulike pyrosertifikatene. Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Kuli takker så mye for dette Skal ringe å snakke med dem på mandag eller tirsdag Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Skal ringe å snakke med dem på mandag eller tirsdag 6018476[/snapback] da de har stengt mandag da det er 1. mai den dagen så er det størst sjans for at de svarer tirsdag... Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Vet = Fant det ut ved å vente på bussen ...føller ikke med på dato Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Det er vel slik at du må ta forskjellige kurs og skaffe deg sertifikater ettervert. Det går sikkert ann og ha en annen jobb med siden av. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Det er vel slik at du må ta forskjellige kurs og skaffe deg sertifikater ettervert. Det går sikkert ann og ha en annen jobb med siden av. 6020406[/snapback] de kursene jeg tok var på kveldskurs iallefall... så går fint å ta det samtidig mens en går på skole/jobb.... Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Prøvde å ringe svea spørte om de hadde noe med om utdanning av pyroteknikere men han sa atte de ikke hadde det.... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Har en kamerat som har gått på NISS og han er fornøyd Lenke til kommentar
TB9 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 siden den bumpes igjen var ikke om svea har noe med utdanningen å gjør, for det har de ikke. de er bare en vanlig bedrift. jeg tenkte mer på hvor deres pyroteknikere var blitt utdannet etc. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 du må ta antagelig ta pyrokurs klasse 1 først, koster 2-3000 kroner og varer en til to dager. så tror jeg du kan ta klasse 4 kurs etterpå, er ikke så mye dyrere eller lengre såvidt jeg har forstått, skal forhåpentligvis ta dette til høsten. du går med andre ord ikke på noen utdanning for å bli pyrotekniker, du tar kurs som for det meste går på sikkerhet, så skyter du ting i lufta og lærer slik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå