Fløffi Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hei. jeg ønsker å ha 2 link-stiler på siden min. En heading-link og en vanlig. Hvordan får jeg det til? Noen som har et par tips eller to? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Du lager bare to classer: css: a.linkheader { font-family: "Treebuchet MS", Verdana, Arial; font-size: 1em; color: #000000; text-decoration:none; } a.linkheader:hover { font-family: "Treebuchet MS", Verdana, Arial; font-size: 1em; color: #000000; text-decoration: underline; } a.linkvanlig { font-family: "Treebuchet MS", Verdana, Arial; font-size: 0,75em; color: #333333; text-decoration:none; } a.linkvanlig:hover { font-family: "Treebuchet MS", Verdana, Arial; font-size: 0,75em; color: #333333; text-decoration: underline; } HTML: <p><a href="http://www.minside.com/test" class="headerlink">Dette er en headerlink</a></p> <p><a href="http://www.dinside.com/test" class="linkvanlig">Det er ikke dette</a></p> Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 takk var no sånt jeg tenkte på, bare husket ikke at det var class men <p></p> vill jo lage dobbel linjeavstand, hvordan unngå det? det skal jo være en liste av lenker nedover? kan jeg kanskje lage en <li> liste der jeg fjerner paddingen? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Skal du ha dem i en liste så blir <li> mer riktig enn <p> <ul> <li><a href="#">link1</a></li> <li><a href="#">link2</a></li> <li><a href="#">link3</a></li> </ul> Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 du store gorilla hvor teit jeg er jeg trenger jo ikke ha den p'en der nei.. øøøh. takk funker konge dette seff. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det er bare å skrive <br> bak hver setning for neste linje. Eksempel: <body> Dette er setning 1<br> Dette er setning 2<br> Dette er setning 3<br> </body> Lenke til kommentar
Even. Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 ...eller stille på margin/padding i css, som er en bedre løsning enn å sette inn masse <br />. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 ...eller stille på margin/padding i css, som er en bedre løsning enn å sette inn masse <br />. 6014191[/snapback] Hvorfor er det en bedre løsning? Du slipper jo å skrive tag 2 ganger for hver setning. Jeg nesten bare <br> på min side. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Man skal vel egentlig ikke bruke <br /> for å definere stil, altså mellomrommet. Man har mer kontroll med margin i CSS da man kan ha så stort mellomrom man vil. Med <br /> blir mellomrommet enten 12px, 24px, 36px osv. (med en skriftstørrelse på 12px). Med margin kan det være 2px, 11px, 15px eller hva du nå vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå