Gå til innhold

Flere feil på OCZ-brikker med AMD data enn Intel

Big SturL

Anbefalte innlegg

Hei

Nå er jeg mildt sagt lut lei datamaskiner og alt som har med de å gjøre. Har nå etter flere måneders styring fått satt sammen maskina mi (dog uten vannkjøling :hrm: ). Kjørte SuperPI 1M på 38,5sec, hvilket jeg syntes var ganske bra. Greia er den at hvis jeg kjører SuperPI 5 min etter at maskina er slått på, så kommer det feilmeldinger. Naturlig nok laster jeg ned Memtest, som finner mange feil.

Tenkte jeg skulle teste brikkene på maskina jeg sitter på nå, en s478 i865 maskin, og her har det "bare" blitt funnet 6 feil etter 60%.

Jeg er så lei av alt styret nå! Bare i går så fant jeg ut at skjermkortet (EVGA 7800GT) var ødelagt (bare artifacts over hele skjermen).

Minnebrikkene er av typen OCZ Platinum 512MB rev. 2.

Resten av maskina er som følger:

Asus A8N-SLi SE

AMD 3500+ Venice

Gainward 6600GT

Samsung 250GB HDD

Hiper 480W

Ingenting er blitt overklokket. I BIOS har jeg satt brikkene til 2-2-2-7-1 2,6V.

Kan det være at AMD sin minnekontroller er mer kritisk til feil enn Intel?

Derja, 20 feil etter 100%.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp, det kan være at intel HK du har gir mer spenning default enn AMD kortet ditt. jekk den opp til 2,7-2,8v du og prøv igjen...de er jo tross alt garantert på den spenningen ;)

Hvis du fremdeles får feil på dem, prøv en og en og se om det bare er en av brikkene som er problematisk...jeg måtte bytte en av mine OCZ Platinum brikker 2 ganger før jeg fikk to som var 100%

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...