Zeppelin Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Jeg har et lite problem i Windows XP. Hver gang jeg starter opp så kommer dette opp: (dårlig bilde) Det kommer en og en linje med tekst, og det tar litt tid (20 sek). Etter det kommer det en melding om at jeg må hive i oppstartsdiskett. Jeg har ikke den disketten, så jeg trykker bare på restart. Da skjer det same, men meldingen om at jeg må putte i diskett kommer ikke. Vatts Rong? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Ser ikke noe galt med det bildet der. PC'n finner jo både harddisken og CD-rom'en din. Kanskje du ikke har satt biosen til å starte fra pri master ? Eller kanskje det er noe i veien med disken din? Lenke til kommentar
Zeppelin Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Det er jo meget irriterene å vente så lenge, restarte maskinen og så vente litt til og så funker det. Itt møst bi a sulusjon. Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hjeelp! Jeg sliter med nesten det same problem. Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Hva slags harddisk har du? Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Gi litt mer informasjon om bios og hovedkort. Dessuten burde dere vurdere og oppdatere bios!! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Det bildet har ingenting med Windows XP å gjøre. Det er BIOS'ens oppstartsskjerm og den kommer opp uansett om du kjører XP, Linux eller noe annet. Først etter denne skjermen er blitt blank, prøver maskinen å starte operativsystemet. I ditt tilfelle XP. Ser forøvrig ikke noe galt i denne oppstartsteksten. At det tar så lang tid før maskinen prøver å starte XP og at det ikke alltid går heller, tyder på ett problem med hardware. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Henger maskinen på noe sånn som "verifying DMI boot table" en stund? Kan være at filene som trengs under oppstart av XP er skadet. Tenker på ntldr, boot.ini, ntdetect.com, autoexec.bat og hvis jeg ikke tar helt feil config.sys. Dersom du har mulighet kan du kopiere disse inn på en diskett fra en annen maskin og se om maskinen booter opp med disketten. Verdt å prøve i alle fall. Har hjulpet meg en gang før. _________________ Ellers er jeg like blid! [ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-10-03 20:00 ] Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Kanskje det har blitt sakt foer, Sett inn Den disken /m os paa som primary master boot disk blabla i biosen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå