titerjesen Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Hei trenger litt hjelp her. Sitter med min gamle bærbare PC som jeg ønsker å installere Linux på. Har lastet ned Ubuntu 5.10 men det stopper der. Pakker opp filen, brenner den men ngen ting skjer. Fikk inntrykk at dette bare skulle være plug & play. Noen som kan gi meg en idiotsikker smørbrødliste som gjør at jeg får installert Linux på min maskin... VIL VEKK FA MICROSOFT... Endret 29. april 2006 av titerjesen Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Du kan prøve å bruke Xubuntu, da den krever mindre ressurser enn Gnome/KDE. Vil nok tro Xubuntu støtter det meste av hardware. Eller er det å bruke forumet til å få hjelp. Det offiselle altså.. Lenke til kommentar
titerjesen Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Er det bare å laste ned, brenne på CD og installere ? Lenke til kommentar
grimzy Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Du må nok utdype litt mere her. Hva stopper? Booter ikke cden? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hei trenger litt hjelp her. Sitter med min gamle bærbare PC som jeg ønsker å installere Linux på. Har lastet ned Ubuntu 5.10 men det stopper der. Pakker opp filen, brenner den men ngen ting skjer. Fikk inntrykk at dette bare skulle være plug & play. Noen som kan gi meg en idiotsikker smørbrødliste som gjør at jeg får installert Linux på min maskin... VIL VEKK FA MICROSOFT... 6010558[/snapback] Burde være plug n' play. Du må brenne ISO'en med "brenn image på plate", eller noe i den duren i brenneprogrammet. Lenke til kommentar
titerjesen Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Hei ja. Lastet ned programfilen fra Ubuntu. Dette viser seg å være en pakket fil. Bruker Winrar til å pakke den opp og får da en masse mapper og filer som jeg da brant til en CD. Hadde da ventet at maskinen skulle bootet opp på denne disken og begynne og installere softwaren men dette skjer ikke. Det lastes inn ett eller annet når windows har startet opp. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Du skal altså ikke pakke opp filen du laster ned! Du skal brenne den som ett image. Etter det må du muligens gå inn i BIOS og sette første boot device til CDROM visst den ikke er det fra før. Lenke til kommentar
titerjesen Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Snodig... Filen komer opp som en Rar-fil Lenke til kommentar
titerjesen Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Snodig... Filen komer opp som en Rar-fil 6010889[/snapback] Bruker dere nero ? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Har du winrar installert som kommer den opp som rar fil ettersom winrar kan lese iso. Lenke til kommentar
titerjesen Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Hvilket prg anbefale for å brenne den ut Hvis Nero, kan dere ikke gi meg en liten veiledning.(Hvilke valg) Trodde ikke jeg skulle være så på bærtur... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Wikien til Ubuntu forklarer omtrent alt du kan lure på om Ubuntu, inlusive brenning: https://wiki.ubuntu.com/BurningIsoHowto Endret 29. april 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
titerjesen Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Img. Burn så ut til å være tingen..... Takker. Nå er jeg i gang, forhåpentligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå