Gå til innhold

Installere Linux for første gang

Anbefalte innlegg

Hei trenger litt hjelp her. Sitter med min gamle bærbare PC som jeg ønsker å installere Linux på. Har lastet ned Ubuntu 5.10 men det stopper der. Pakker opp filen, brenner den men ngen ting skjer. Fikk inntrykk at dette bare skulle være plug & play. Noen som kan gi meg en idiotsikker smørbrødliste som gjør at jeg får installert Linux på min maskin... VIL VEKK FA MICROSOFT...

Endret av titerjesen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei trenger litt hjelp her. Sitter med min gamle bærbare PC som jeg ønsker å installere Linux på. Har lastet ned Ubuntu 5.10 men det stopper der. Pakker opp filen, brenner den men ngen ting skjer. Fikk inntrykk at dette bare skulle være plug & play. Noen som kan gi meg en idiotsikker smørbrødliste som gjør at jeg får installert Linux på min maskin... VIL VEKK FA MICROSOFT...

6010558[/snapback]

Burde være plug n' play. Du må brenne ISO'en med "brenn image på plate", eller noe i den duren i brenneprogrammet.

Lenke til kommentar

Hei ja. Lastet ned programfilen fra Ubuntu. Dette viser seg å være en pakket fil. Bruker Winrar til å pakke den opp og får da en masse mapper og filer som jeg da brant til en CD. Hadde da ventet at maskinen skulle bootet opp på denne disken og begynne og installere softwaren men dette skjer ikke. Det lastes inn ett eller annet når windows har startet opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...