ManagHead Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Akkurat nå har jeg en 120mm vifte som blåser over rambrikkene mine, og med 3,7V så kjører de 3D Mark på rundt 276mhz 2-2-2-5 avhengig av romtemp etc. Med bedre temps så skulle det være mulig å fått dette litt høyere. Men hvordan lage en effektiv blokk? Tenkte og på å kanskje utstyre den med et 80W tec. Tenkte på noe slikt: blokk --------------- |ram| |ram| Om det er noen som skjønner hva jeg tenker på her da. | og - er kobberplater som loddes sammen, så kommer blokka på toppen der. Vil dette fungere? Skrue? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Det er vel egentlig bare å lage en vanlig blokk, bare avlang. Du vel ikke gjøre noe hokus pokus med designet. Så lodder du bare på kobberplater som går fra blokka til rambrikkene du skal kjøle (etter mål) og fester de med termiske puter/teip. Å bruke TEC hadde vært utrolig tøft. Har ikke sett noe særlig til hjemmelagde RAM blokker ennå, så det her kan bli morro om det blir noe av. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Må ha veldig nøyaktig lodding her da! Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Kan jo bare bruke en gammel eller ødelagt rambrikke som mal når du skal lodde.. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Det finnes jo ferdiglagde ram blokker, men det visste du vel.. Lenke til kommentar
Karmic Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Det finnes jo ferdiglagde ram blokker, men det visste du vel.. 6011374[/snapback] De er alle av aluminium da, så om man er av de få i dette fora som ikke vil kombinere cu/alu så må man lage selv. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Du kan jo kjøpe vanlige RAMkjølere i kobber (fra f.eks. Revoltec på 3dfxcool.no) og feste de? Jeg har to av de, og det skal absolutt være mulig. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Det finnes jo ferdiglagde ram blokker, men det visste du vel.. 6011374[/snapback] Som sagt så er tanken å lage noe heftig (tec), da må jeg lage de selv Det med gammel brikke som mal var neimen ikke dumt! Endret 29. april 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Enig med deg ManagHead. Men du kan jo alltids sende forespørsel til de forskjellige produsentene! Kanskje du for meg noen "underskrifter" så skulle det ikke forundre meg om vi fikk se noen TEC vannblokker for RAM. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Mister jo litt av gleden når det ikke er hjemmelaget da... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Har kuttet opp kobberplater og prøvde å lodde sammen, men det var ikke enkelt! Skal prøve noe annet senere, i morgen antagelig. Og så prøvde jeg å gå av heatspreaderne på mine Mushkin-brikker, men det fikk jeg heller ikke til. Noen som har noen triks? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Kan jo prøve å lage 90 graders vinkler på den enden som skal loddes fast sånn at du får litt større areal å lodde fast og sikkert bedre varmeoverføring... Endret 30. april 2006 av magnulf Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Bare en måte jeg ser det for meg... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Det er noe lignende jeg har tenkt, men tenkte å lage det slik at jeg festet en blokk på toppen der slik at jeg kan bytte den ut om jeg vil. Men jeg trenger hjelp til å få av heatspreaderne på rambrikkene! Lenke til kommentar
craven Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Er det ikke 2 (2?) klipps på heatspreadern ? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Jo, men får de ikke av. Prøvde å vippe de opp med kniv, men det gikk ikke. Lurte på om noen som har prøvd dette før kanksje hadde noen tips? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Så en som bygde en større blokk med et større TEC. Så det på www.xtremesystems.org tror jeg. Men det var en stund siden Fant en link: http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...1&postcount=103 Var en større jeg så tidligere Endret 1. mai 2006 av MagE Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg skjønner ikke hvordan han har bygget den eller hvor vannet går... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Så en som bygde en større blokk med et større TEC. Så det på www.xtremesystems.org tror jeg. Men det var en stund siden Fant en link: http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...1&postcount=103 Var en større jeg så tidligere 6021269[/snapback] Ja, har sett den der før, men skjønner heller ikke helt prinsippet. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Fra denne tråden: http://forums.bit-tech.net/showthread.php?...57&page=1&pp=20 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå