Litejk Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Jeg kunne tenkt meg et analogt speilrefleks, men vet noen om noen gode modeller? Helst Konica Minolta da, siden jeg har det på digitalt, men jeg vet ikke hva modeller som er bra... Helst brukt, og rundt 1000lappen, helst under... Endret 29. april 2006 av Litejk Lenke til kommentar
BMP Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Jeg har et et Dynax 300si. Sinnsykt gode bilder det tar. Bildene imponerte stor når jeg brukte det! Endret 29. april 2006 av BMP Lenke til kommentar
sNx Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Er endel konica minolta til salgs på QXL for tiden. Lenke til kommentar
sNx Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Brukte gamle modeller f.eks Canon EOS 1000F har jeg sett svært billig i oslo sentrum. Mener å huske huset kostet 500kr? det er jo helt rått. Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Japanphoto selger splitter nytt Konica Minolta til kr 995.- i april. http://www.japanphoto.no/ Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Viss jeg finner konica minolta dynax 7, er dette et bra kamera? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg har et et Dynax 300si. Sinnsykt gode bilder det tar. Bildene imponerte stor når jeg brukte det! 6010290[/snapback] Hvis det er speilrefleks saa har vel huset absolutt ingenting aa si for bildene da... Er filmen og optikken som innvirker paa bildekvaliteten, og fotografen paa selve bildet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Viss jeg finner konica minolta dynax 7, er dette et bra kamera? 6010853[/snapback] Meget bra Fantastisk lysmåling. Det har altid vært de kameraenes store styrke, synes jeg. Finner du et til riktig pris, så er det rett kamera for deg. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hvis det er speilrefleks saa har vel huset absolutt ingenting aa si for bildene da... Er filmen og optikken som innvirker paa bildekvaliteten, og fotografen paa selve bildet. 6010897[/snapback] Nåja... god lysmåling er absolutt en fordel. Og denne ligger i kameraet. Er en grunn til at det gjøres tester på bildekvalitet med de forskjellige analoge SLR også (eller det BLE ihvertfall utført tester av de før). Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Viss jeg finner konica minolta dynax 7, er dette et bra kamera? 6010853[/snapback] Det er i aller høyeste grad å anbefale. Sålenge en husker å kjøpe med batterier og film er man berget ut av de fleste situasjoner.. Og søkerbildet? Pass på så du ikke blir svimmel http://www.luminous-landscape.com/columns/sm-03-04-06.shtml http://www.photo.net/equipment/minolta/maxxum7 http://www.photozone.de/8Reviews/reviews/max7_2.htm Mvh Kjetil Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Styr unna Dynax-modeller med 300 eller 3000 i navnet! De mangler både blender- og lukkerprioritet og manuell eksponering. De har altså bare programmodi, og gir deg følgelig ikke mulighet for full kontroll over eksponeringen. De kan dermed anses som "point-and-shoot"-kameraer med utskiftbare objektiver, ikke kameraer for seriøs bruk. Advardselen gjelder også Dynax 300si, som BMP skrøt av. Riktig brukt kan et hvilket som helst filmbasert speilrefleks med et anstendig objektiv ta "sinnsykt gode bilder" sammenlignet med et billig kompaktkamera, men det betyr ikke at de holder mål til krevende bruk. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg har sett noen utrolig billige 7000-modeller på auksjoner på nettet. Tror det var 7000i som kom i 1989, og den modellen var langt forut for sin tid. Den kan man få for en slikk og ingenting, og anbefales selv til bruk i dag. En kompis som til vanlig bruker Hasselblad, har dette kameraet som sitt førstevalg når han bruker vanlig slr. Lenke til kommentar
Nik Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Viss jeg finner konica minolta dynax 7, er dette et bra kamera? 6010853[/snapback] Meget bra Fantastisk lysmåling. Det har altid vært de kameraenes store styrke, synes jeg. Finner du et til riktig pris, så er det rett kamera for deg. 6011167[/snapback] Hei, Jeg har ett KM Dynax 7 som kun koser seg i et skap for tiden. Ser at disse husene går for ca USD 300.- på Ebay. http://cgi.ebay.com/Minolta-Maxxum-7-Body-...1QQcmdZViewItem Altså nesten samme pris som brukte Nikon D50 hus, men i Norge er det muligens ikke mulig å få det samme som for D50, hva er riktig pris for et meget pent KM Dynax 7 hus? mvh Ole Lenke til kommentar
Mikmik Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) -salgsannonse fjernet av moderator. Vennligst hold slikt søppel til bruktmarkedet- Endret 26. juni 2006 av Afseth Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Det ser ut som et godt tilbud. Såvidt jeg vet lager Sigma bra hus. Forstår likevel at trådstarter ønsker et hus med samme fatning som hans digitale slr. Det vil da kunne fungere som back-up når man er ute og reiser (ingenting er verre enn et defekt kamera når man er på ferie, sett bort fra å pådra seg tyfus og malaria). Igjen vil jeg nevne at det finnes mange gode tilbud på eldre AF-modeller fra Minolta. Jeg nevnte 7000i. Jeg glemte å nevne min store favoritt fra Minolta, 9000 frå 1985 og utover. Det er det eneste AF-slr med motor som ekstrautstyr. Fordelen er at du får vanlig fremtrekksarm, noe som gjør deg til den mest stille fotografen i kirken. Det er greit å ha et kamerahus som støyer veldig lite, når man først skal ha et alternativt hus. Det er også litt kos å trekke frem filmen selv. Synes det gjør at man blir litt ekstra konsentrert. Her er annonse for en som er til salgs: http://www.digit.no/wip4/ad/detail.epl?id=1004 Her er en artikkel om kameraet: http://www.sds.com/mug/9000_2.html Hvorfor ikke velge en modell som gir deg litt annerledes funksjonalitet på flere områder enn film vs digital. Jeg er i alle fall glad for at jeg har kameraer med mulighet for å slå av motoren helt av og til. Det blir også mye mer anvendelig som backup, siden det veiere mindre (uten motor), og tar lite plass i kofferten når du er på reise. Selv vurderer jeg å kjøpe et Eos 1000/3000 som backup. Det er grusomme modeller, men de veier nesten ingenting. Det har betydning for anvendelighet når man har behov for å spare på vekten. I så måte er et kamera uten motor et bedre alternativ, men det finnes ikke i Eos-familien. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Selv vurderer jeg å kjøpe et Eos 1000/3000 som backup. Det er grusomme modeller, men de veier nesten ingenting. Koster nesten ingenting heller, EOS3000N koster vel 1300 på JapanPhoto, inkl. 28-80mm F/3.5-5.6... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Brukt får du det kastet etter deg. Jeg bør vel nevne at jeg også planlegger å skaffe meg et Eos 3, 5 eller 1. Har også en svakhet for Eos 30. Fikk et tilbud om et Eos 5 med defekt innebygd blitz for et år siden for en tusenlapp. Det toget er gått, men det kommer altid et nytt. Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 [...] Såvidt jeg vet lager Sigma bra hus. [...]6352251[/snapback] Sigma-hus har gjerne noen flere finesser enn konkurrentenes hus i samme prisklasse, men til gjengjeld skal de ha heller dårlig autofokus. Lenke til kommentar
Mikmik Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 [...] Såvidt jeg vet lager Sigma bra hus. [...]6352251[/snapback] Sigma-hus har gjerne noen flere finesser enn konkurrentenes hus i samme prisklasse, men til gjengjeld skal de ha heller dårlig autofokus. 6354089[/snapback] Jeg skal ikke kalle meg noen mesterfotograf, men jeg fikk god hjelp i butikken til å velge kamera og objektiv, og jeg har ikke hatt noen problemer med autofokus. Den fokuserer ikke like raskt som de nyeste da. Lenke til kommentar
Mikmik Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) -salgsannonse fjernet av moderator- Vær vennlig å kutt ut dette tullet- Endret 26. juni 2006 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå