Gå til innhold

Rikets tilstand

Anbefalte innlegg

Tja, er vel ikke helt datarelatert men pytt.

Leste omtalen av rikets tilstand som går på TV2 kl. 2030:

20:30 Rikets tilstand

Aktualitetsmagasin

I juni i år trakk den mektige Telenor-sjefen, Tormod Hermansen, seg tilbake. Han etterlot seg milliarder i overskudd og et multinasjonalt selskap med forgreninger over hele verden. Vetle Lid Larssen har sett bak den glattpolerte Telenor-fasaden, der det skjuler seg arroganse, lovbrudd, treneringer og en grådighet uten sidestykke.

Kan jo være greit å få med seg for de som allerede har Telenor langt opp i halsen :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm mulig jeg ser det etter at jeg har låst inne pumpe-haglen, kastet alle partoner og slengt nøkkelen til våpenskapet i dass :grin:. for slikt kan få begeret til å renne over. selv om de viser oss ting vi muligens kunne tenke oss til fra før av :???:

gunter.gif

[ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-10-02 19:53 ]

Lenke til kommentar

Fram til nå har Rikets Tilstand levert reportasjer hvor bildene har talt for seg selv og på en god måte dokumentert at påstandene stemmer.

I dette programmet så står en i Teletopia (hvem har hørt om Teletopia?) og maser om hvor slemme telenor er, hva gjør at man skal ha så stor tro på at det han sier er korrekt? Og hvorfor ble det ikke framlagt noe som konkret?

At noen får sparken er naturlig i alle selskap, uansett hvor store og små de er. Dette er ikke kritikkverdig i det hele tatt! I et samfunn med markedsøkonomi så må man forvente at noen får sparken.

Og hvorfor denne masinga om at de lager et hovedkontor som er trivelig for de ansatte? Virka jo nesten som det skulle være negativt at de ansatta hadde mulighet til å holde seg i form jo! Slike tiltak er da positive!

Nei jeg er skuffa over reportasjen. Jeg ville tro at her var det mer spy cam og skikkelige avsløringer som var like ille som de vi har sett i tidligere reportasjer fra Rikets Tilstand, men eneste de klarte å fremskaffe var 2 kunder som var dårlig behandla. Det er selvasgt ikke bra, men når selskapet er såpass stort så er det ikke akkurat uforventa.

Jeg reagerte også på hvordan reporteren oppførte seg. Han virka veldig forutinntatt. Det var "her skal Telenor tas" for alle penga, ikke en objektiv framstilling av virkeligheten nei.

Rikets Tilstand - Norge er som du tror

Lenke til kommentar

Teletopia-saken har versert lenge og er velkjent. En farse uten like spør du meg. Synes også vinklingen og "road-movie" framstilligen ikke var den heldigste, de kunne nok laget en mer presis og bedre dokumentar. Eksempler burde det være nok å ta av...

Lenke til kommentar

Quote:

I dette programmet så står en i Teletopia (hvem har hørt om Teletopia?) og maser om hvor slemme telenor er, hva gjør at man skal ha så stor tro på at det han sier er korrekt? Og hvorfor ble det ikke framlagt noe som konkret?

Tror nok ikke du har vanskeligheter med å finne fram dokumentasjon her om du ønsker. Det er jo bare til å ta kontakt med Økokrim, Konkurransetilsynet, Post- og Teletilsynet og de ulike departementene saken har vært innom... Case på universitetet dette...

Edit: Skrivefeil.

[ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-10-02 21:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-02 21:38, skrev Pluto:

Tror nok ikke du har vanskeligheter med å finne fram dokumentasjon her om du ønsker. Det er jo bare til å ta kontakt med Økokrim, Konkurransetilsynet, Post- og Teletilsynet og de ulike departementene saken har vært innom... Case på universitetet dette...

men *jeg* gidder jo ikke begynne å grave. Hvorfor la ikke Rikets Tilstand fram noe?

De framsetter denne teletopia fyren som en "eksepert" på saken og han påstår at Telenor driver med ulovligheter. Hvorfor ble ikke disse ulovlighetene gått nærmere i sømmene da?

Nei, dette var elendig journalistikk fra RT sin side.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-02 21:30, skrev Anders Leipsland:

Det er en grunn til at du ikke har hørt om Teletopia. Den burde være nokså åpenbar.

Følger du litt med i aviser, hadde du fått med deg en del av ulovlighetene Telenor driver med også.

Quote:

Og hvorfor denne masinga om at de lager et hovedkontor som er trivelig for de ansatte? Virka jo nesten som det skulle være negativt at de ansatta hadde mulighet til å holde seg i form jo! Slike tiltak er da positive!

Litt av poenget er at Telenor pøser ut skattebetalerenes penger på (litt avhengig av hvem du spør) IMO unødvendig sjiit.

Quote:

Nei jeg er skuffa over reportasjen. Jeg ville tro at her var det mer spy cam og skikkelige avsløringer som var like ille som de vi har sett i tidligere reportasjer fra Rikets Tilstand, men eneste de klarte å fremskaffe var 2 kunder som var dårlig behandla. .

Jeg synes óg det var litt tynt. De burde fått uttalelser fra PT og Staten.

Quote:

Jeg reagerte også på hvordan reporteren oppførte seg. Han virka veldig forutinntatt. Det var "her skal Telenor tas" for alle penga, ikke en objektiv framstilling av virkeligheten nei.

Vetle Lid Larsen er forfatter. Vet ikke om han har formell journalistutdanning.

Skillet mellom fiksjon og fakta er tynn. :wink:

Quote:

Rikets Tilstand - Norge er som du tror

Vel. Deg om dét.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-02 21:51, skrev LarsC:

Litt av poenget er at Telenor pøser ut skattebetalerenes penger på (litt avhengig av hvem du spør) IMO unødvendig sjiit.

- de bruker penger de selv som aksjeselskap har tjent

- de bruker penger fra staten, men at de har fått penger derfra er ikke T. Hermansen sin skyld (han som ifølge RT lagde dette "forferdelige" konsernet). Nei, det får politikerne ta på sin kapppe!

Lenke til kommentar

Som du sier LarsC det hadde vært så utrolig mye bedere om de kunne ha fått noen andre med nøytral rolle til å kommentere saken. Derfor blir det bare dumt å snakke med en bitteliten arg konkurent som ingen har hørt om, selv om sakene sikkert nok er reelle nok.

Men når du snakker om sløsing, av skattebetalernes

penger (vel siden dem går med overskudd så er det

vel kundenes penger og ikke skattebetalerne). Det er jo derfor telenor flyttet til fornebu, for å kutte utgiftene!!! Det er jo ikke nok arbeidsplasser til alle ansatte skulle alle finne på å møte opp.

Og videre for å kutte kostnadene enda mere, så sparker de i år flere hundre ansatte.

Selv om jeg skal være noe enig, det å ha kunst som man _ikke_ ser virker noe meningsløst.

Nei, dette var dårlig av RT....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...