vstr Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Har slete i hele dag om å få til et script som skal se ut som ett innloggingssystem. Men det som skrives i dei til rutene skal sendes til et .txt dokument. det skal se slik ut: Navn:.............................. Hvor bor du? .............................. Send. Der det er prikkete skal det skrives, og når du trykker på send, skrives dette i et .txt. dokument. håper på raske svar. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 skrive til fil: fopen fwrite fclose $_POST variabler fra et <form> element. Skal dessverre ut nå, og kan ikke si gi et eksempel nå (men dokumentasjonen har det sikkert) Lenke til kommentar
vstr Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 sier meg ingenting :s e gul i PHP sån egentlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Lite eksempel: <?php if($config = fopen($configfile, "a")) { fwrite($config, $cf); fclose($config); echo "Write config file: OK\n"; } else { die("Write config file: File not writeable, check that your folder is writeable.\n\nAborted!"); } ?> Her er $cf det som skal skrives til filen, $configfile er filen du skriver til. EDIT: Kanskje ta med [/code] Endret 29. april 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
vstr Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 hvor skal det skrives då? altså ser ikkje noenb plass i scriptet det er en input plass, kan dette stå hvor som helst? i am noob Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 hvor skal det skrives då? altså ser ikkje noenb plass i scriptet det er en input plass, kan dette stå hvor som helst? i am noob 6009996[/snapback] Da bør du heller lese noen tutorials, eller bedre, en bok. Begynn i det små. Lenke til kommentar
vstr Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 hvorfor det når eg bare skal ha en ting, gidd ikkje lese i timesvis bare for at eg skal ha ett script Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 hvor skal det skrives då? altså ser ikkje noenb plass i scriptet det er en input plass, kan dette stå hvor som helst? i am noob 6009996[/snapback] Som jeg sa, $cf er det som skal bli skrevet der (koden jeg viste var til å skrive en configfil til et prosjekt jeg jobber med). For å kunne bruke dette må du selvsagt modifisere litt, feks lage en string som f.eks. username##_.-##password\n som blir skrevet til filen. Når du da skal hente ut dette og bruke det bruker du $data = file_get_contents("filnavn"); til å lese dataene, og så bruker du explode("##_.-##", $data) for å skille brukernavn og passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå