another_visitor Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 har i alle år alltid hatt Nokia telefoner (med unntak av Ericsson 337) og har nå fått en w550i som er min første SE telefon. Etter å ha testa litt er det en del ting jeg reagerer på i forhold til Nokia telefoner, f.eks : - når man overfører spill fra PC til tlf så må man sitte og akseptere en og en fil på telefonen, dette er tungvint når man overføre mange filer på en gang - i lista for Tapte Anrop kan man ikke få opp de forskjellige tidspunktene noen har ringt, når de har ringt flere ganger - skjermlyset fader ut (screensaver) når man spiller spill, man må trykke på knapper hele tiden for å unngå dette (i f.eks Worms gjør man ikke dette) - tidspunktene for SMS viser når SMS'n ble mottatt, ikke når den ble sendt (!). Skrur man på tlf og får 6-7 meldinger kan man ikke se når noen av de ble sendt! - man kan ikke enkelt få opp nr til en kontakt inne i en SMS (dvs som med Detaljer knappen på Nokia telefoner) spesielt dette med tidspunkt for tapte anrop og tidspunktene på SMS'er er jo helt latterlig, SE skriver: "With regards to your enquiry, unfortunately, when transfering games to the handset you will need to accept this on the unit. With regards to the other questions raised, they are not features supported in Sony Ericsson handsets." Alt jeg nevnte her (muligens med unntak av overføring av spill) er naturlige funksjoner som jeg har hatt på alle Nokia telefonene mine, t.o.m de eldre modellene. Er det software'n til SE som er så crappy ? Lenke til kommentar
SYJ Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Og jeg har nå brukt sony ericsson noen år nå og gikk tilbake til nokia med 6280. og jeg må si at jeg er misfornøyd som faen med min nokia. menyene er så rotete og uoversiktlige i forhold til SE at jeg må lese gjennom bruksanvsining hele tida for å finne ut selv de viktigste funksjonene. Byggekaltiten er også samme som billige europris varer. det knirker. Det er så mye annet som er negativ med den lelefonen(nokia) at jeg ikke gidder å skrive ned alt. det ville lett blitt 10 sider. nokia er sikkert fin for nerder, men ikke for en som ønsker en lett og brukervennlig telefon, mener jeg. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Kan være enig når det gjelder menysystem, men det har nok mer med vane å gjøre. Jeg har brukt Nokia i alle år og synes menyene er greie, men det er fordi jeg er vant til de og kan de godt. SE sitt menysystem var veldig enkelt å sette seg inn i så de er nok generelt bedre og enklere enn Nokia sine. Men posten min handler om manglende funksjoner som hvert fall jeg anser å være nødvendige og helt vanlige funksjoner, spesielt tidspunkt for når SMS er sendt & tidspunkt for ubesvarte anrop. Er det slik at SE brukere har lært seg å leve med dette, er det slik på alle SE modeller ? Det er isåfall veldig synd, for jeg er dritfornøyd med w550i, med unntak av tingene jeg har nevnt. Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 FUCK sony ericsson w550i, den slår seg av hele tia. Fler jeg har kjenner har samme problem Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 mulig det kan hjelpe med en SW-oppgradering, lever den tilbake der du kjøpte den så burde de ordne dette for deg på garanti. Min er hvert fall oppgradert og den har aldri skrudd seg av. Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) mulig det kan hjelpe med en SW-oppgradering,lever den tilbake der du kjøpte den så burde de ordne dette for deg på garanti. Min er hvert fall oppgradert og den har aldri skrudd seg av. 6021580[/snapback] Ok takk, men to problemer. 1: DEt er ikke noe oppgradering. Slipper jeg mobilen ned på skrivebordet fra 5-7cm slår den seg av. Tåler ingenting altså. 2: Jeg bestilte fra Tele.no, så da tar det off lang tid før jeg får ny. Må jeg evt. sende dem mobilen og sånt da? Endret 9. mai 2006 av HaGbErT Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 dang, da kan det være dårlig kontakt med batteri & tlf el.l, hør med Tele.no om de har avtaler med noen verksteder (Teleservice el.l) du kan levere den inn. Om du ikke har skadet tlf selv skal ting som dette gå under garanti. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Jeg bytter telefon veldig ofte og jeg har hatt mange SE telefoner og mange Nokia telefoner, og er uten tvil mye mer fornøyd med Nokia sine telefoner, syns de er mer brukervenlig, mindre bugs og mindre problem alt i alt med nokia (min erfaring). Dette er vist man ser bort fra P serien til SE. Det er en bra serie så lenge den er på topp, men blir jo aldri oppdatert og henger langt etter, når tiden går. Men med de vanlige telefonene er jeg mye mer fornøyd med Nokia, selv om d er fordeler og ulemper med begge merkene.. Endret 10. mai 2006 av EldarHelseth Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Kan se når tekstmeldinger er sendt på min K700i i alle fall, ved å trykke Mer > Detaljer når jeg er inne på en melding. Hva angår lyset så er det vel en instilling som er "alltid på", slik at lyset aldri dimmes helt ned. Du kan jo ha en spill-profil eller noe der lyset er stilt slik. Hva angår filoverføring, så er det litt plagsomt ja, men sikkert mer for deg hvis du overfører mange mp3-er og sånt. Er bare 41 mb minne på min så det er ikke så mange filer å overføre... Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Det værste med SE er mangelen på EDGE i alle bortsett fra en ny modell. Det burde vært i telefonene for lenge siden. P910i burde hatt det, og ihvertfall den nye P990. Lenke til kommentar
Vigleikh Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det værste med SE er mangelen på EDGE i alle bortsett fra en ny modell. Det burde vært i telefonene for lenge siden. P910i burde hatt det, og ihvertfall den nye P990. 6077855[/snapback] Syns generellt at Nokia har en mye bedre kvalitet på mobilene sine. Så klart har SE mange gode mobiler. Jeg hadde SE mobil og da jeg kjøpte meg ny for ca 1 år siden valgte jeg Nokia igjen. Er veldig glad jeg valgte Nokia. Syns de hadde en liten nedtur for et par år siden, men dette er blitt mye bedre. De har veldig mange og avanserte mobiler for tiden. Nokia er best Lenke til kommentar
Choica Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 SE sliter sinnsykt mye med joysticken, alle mine venner har ødelagt den.. Nokia har brukt joysticken minst mulig, og det digger jeg!! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 - når man overfører spill fra PC til tlf så må man sitte og akseptere en og en fil på telefonen, dette er tungvint når man overføre mange filer på en gang 6009443[/snapback] Må ikke det her. Choica: Er faktisk ikke joystick på SEw550i, men en 8kantet dings med en knapp i midten. Den er veldig god synes jeg. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) - når man overfører spill fra PC til tlf så må man sitte og akseptere en og en fil på telefonen, dette er tungvint når man overføre mange filer på en gang 6009443[/snapback] Må ikke det her. Choica: Er faktisk ikke joystick på SEw550i, men en 8kantet dings med en knapp i midten. Den er veldig god synes jeg. EDIT. Dobbelpost, mistet nettverkforbindelsen og fikk 404, men den var visst sendt før jeg fikk det, og trykket f5 for å sende når den kom tilbake. Endret 12. mai 2006 av matsemann1 Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 er enig i at den 8kantete dingsen fungerer bra, ingenting å si på den. matsemann, hvordan overfører man flere spill av gangen uten å måtte bekrefte hver eneste fil (på w550i hvis det er den du har) ? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 er enig i at den 8kantete dingsen fungerer bra,ingenting å si på den. matsemann, hvordan overfører man flere spill av gangen uten å måtte bekrefte hver eneste fil (på w550i hvis det er den du har) ? 6089547[/snapback] Har den ja, men jeg må aldri bekrefte noe, mobilen sier bare noe ettertrykkelig ifra om at jeg ikke skal dra ut USB før jeg har valgt trygg fjerning av maskinvare. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 har du forsøkt å laste over flere spill av gangen fra PC til mobil, eller snakker du om overføring av MP3 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå