Gå til innhold

Nytt design trenger kritikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei jeg har laga meg nytt design nå, så trenger jeg kritikk. Har kun holdt på i en mnd og før det kunne jeg ingenting  :blush: det er jo en hunde side da om meg og min hund  :p Men håper dere kan gi meg kritikk slik at jeg kan bli bedre da :) PS ikke slakte meg helt da :thumbup:

ADR: http://www.gizmo-tine.com

6009395[/snapback]

det er vågalt å legge ut en side for kritikk når man har holdt på bare en måned. det skal du ha :)

jeg får fryktelig lyst til å pirke en masse på koden din, men det forvirrer kanskje mer enn det hjelper... :D

sånn jeg har forstått det, så skal innhold og styling separeres. du har allerede et stilark, ser jeg. bruk det til å definere alle fonter (type, str og farge) så når du bestemmer deg for å ville endre på disse senere er det så mye enklere å endre bare i stilarket istedenfor å måtte gå gjennom hvert eneste html-dokument.

midstilt tekst er masete. prøv venstrejustert. personlig er jeg glad i text-align: justify. da får du rene, klare kanter på begge sider av teksten.

ta en stavekontroll. skrivefeil sniker seg så altfor lett inn og gir inntrykk av hastearbeid. tenk på genitiv-s og orddeling.

en meny settes opp på følgende måte:

<ul>
<li>navigasjonselement</li>
<ul>

jeg savner kanskje noe mer variasjon på siden din. jeg tenker på form og farge. kontraster. interessante punkter øynene kan vandre over.

sier jeg noe feil her så håper jeg mer erfarne sjeler her inne irettesetter meg :!:

mange fine tips/artikler kan du finne her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=176376

håper du ikke føler deg fullstendig slaktet :) dette er på langt nær det verste jeg har sett :)

Lenke til kommentar

Tusen takk alle sammen :) jeg bruker frontpage da som jukser noe j.... men kodene så lager jeg layouten i ps. Grunnen til at jeg ikke bruker en annen font enn standar er at alle ikke kan se dette pga de ikke har det selv. Har hatt 4 layouter ute på 1 mnd nå å ingen har vært like da :p Skal jo inn på multimedia design til høsten å får mye erfaringer der da som jeg kan ta med meg videre ;) Har ingen erfarig fra før da så jeg syntes jeg har klart mye bare på en mnd :p men takk alle sammen.

Lenke til kommentar

Jeg har følgende råd:

- Litt vel lite variasjon på fargene og blasse farger. Det gjør siden kjedelig

- Demp bevel & emboss effekten på alt. Det ser bare vemmelig ut med bevel & emboss

- Demp dropshadowen og gjør den litt spesiell. Det blir bare altfor standard og kjedelig med 100% standard dropshadow.

Ellers har du ihvertfall laget en ganske bra layout må jeg si. Det er mange ting kunne vært bedre (feks menyen). I ogmed at du har holdt på så lite så unnlater jeg å påpeke småtingene. De kommer nok på plass av seg selv etter hvert.

Lenke til kommentar

Jepp gjør nok det ja, faktisk fått veldig mye skryt og positiv tilbake mld fra andre da :D ganske gøy å hørre da :) Så liker jeg sånne farger liker ikke alt for mye styr på siden.... Var på intervju da med skolen jeg skal på til høsten fikk en del positiv tilbake mld... Men jeg lærer som sagt masse når jeg skal inn på skolen :D

Endret av Celina_
Lenke til kommentar

Synes siden virket litt 90-talls. Klarer ikke å sette ord på hvorfor.

- Frames. Frames er en utdatert måte å lage websider på. Det gjør det vanskeligere siden vanskeligere å indeksere for søkemotorer og også vanskeligere å legge til som bokmerke.

- Skrivefeil. Var en del dialekt/skrivefeil. F.eks heter det mange ikke mangen.

- Definer alle stiler i stilark. Bruk <h1>Overskrift</h1> i stedet for vanlig brødtekst med større font. Skal ikke gå for mye inn på dette da jeg sikkert forvirrer mer enn jeg hjelper.

Uansett må jeg si det var bra til kun å holdt på en måned, men jeg ville kanskje gått inn for å lære HTML og CSS.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
bra det :thumbup:

driver selv å prøve å mekke en side skal også ha slik at linkene åpner seg i en egen ramme\side,,, men finner ikke ut hvordan man fikser det

6011611[/snapback]

target= "_blank"

6025639[/snapback]

Og her er fullversjon dersom du ikke er så flink at du automatisk vet hvor alt skal plasseres ;)

<a href="side.htm" target="_blank">Denne linken åpner i nytt vindu/side</a>

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Syns det er ganske bra for å være ditt første(?) verk.

Min kritikk;

Jeg mener at siden ikke bør ha så tykk strek rundt, helst ikke svart heller. prøv med en mørkere farge av innholdsfargen slikt at du ser skillet.

Jeg mener også at det er for lite kontrast på siden. Innholdet har nesten samme farge som bakgrunnen, noe som skaper dårlig kontrast. Fontfargene er ikke passende i svart syns jeg, og selve fonten funker ikke.

Positivt;

Du har valgt å sette det opp å en relativt vanlig måte, som er helt greit.

Du sier diu har holdt på en måned og før det kunne du ingenting, vel da har du utviklet deg mye mer enn jeg gjorde min første måned.

Jeg tror du kan gjøre dette bra, ved å rette på noen ting.

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...