Gå til innhold

Ny Dell Dimension 9150 m/4 GB RAM

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en stasjonær datamaskin nå. Har en bærbar. Tittet på Dell Dimension 9150. De har tilbud på en pc med 4 GB RAM til under 8500. Helt grei CPU, 256MB Nvidia 7300LE kort. Vet ikke så mye om stasjonære maskiner til å kunne si om dette er bra? Noen som vet? Det er bra med diskplass da. 320 GB. Tenker å slå til idag. Den går ut om to dager. Har ikke lyst til å bruke noe særlig mer enn 10000,- kr til en ny maskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27633

Sjekk ut denne.

Bedre skjermkort og 19" lcd.

6009272[/snapback]

nei, jeg har litt peiling på hardware, og ser umiddelbart at tilbudet til Dell er bedre fordi maskinen koster 8390,-, mens linken til den du sendte meg kostet ca. 9950,-. Det er kun 1 GB RAM der, og skjermkortet er ikke så veldig mye bedre at jeg ikke kan senere kjøpe et bedre, eksempel vis Nvidia 6800. Det ser ut som at Dimension 9150 er et bedre tilbud:

P D Viiv 820 CPU

4096 MB DDR2 533 MHz SDRAM

320 GB harddisk

256MB nvidia GeForce 7300LE

16 x DVD RW -/+ og 16 x DVD-ROM

19" analog flatskjerm

A215 høytalere

Win XP MCE

tastatyr og mus

det er ikke så verst til 8390,-. Så kan man vel også bare bytte ut grafikkkortet, betale ca. 1500 kr for et nvidia geforce 6800 kort. :tease:

Jepp, jeg kjøper!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva tror folk om dette tilbudet?

Det jeg er meste spent på er prosessoren. Hadde egentlig innstillt meg på AMD X2 3800, men dette tilbudet virker veldig bra i mine øyne.

Med en 7900GT blir prisen ca 11000,-(8500 + 2500).

Finnes det oppsett som gir mer PC for pengene?

Lenke til kommentar
Hva tror folk om dette tilbudet?

Det jeg er meste spent på er prosessoren. Hadde egentlig innstillt meg på AMD X2 3800, men dette tilbudet virker veldig bra i mine øyne.

Med en 7900GT blir prisen ca 11000,-(8500 + 2500).

Finnes det oppsett som gir mer PC for pengene?

6015456[/snapback]

Jeg har alt bestilt, og bestilte med et bedre grafikkkort enn i utgangspunktet, siden prisen ikke er så verst allikevel. ;)

Jeg tror ikke det finnes bedre oppsett som kan gi bedre eller mer PC for pengene. Med 4 GB RAM blir det ganske heftig maskin om man utstyrer det med 7900GT kortet. Det er ikke så dumt å satse litt på CPU heller. Kanskje Pentium 930/650 CPU gjør opp for en ganske respektabel PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...