pian Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Har også forsøkt radio tango... En stund siden nå riktignok, men jeg ga opp. Måtte bruke den på sida Går kanskje an å sende en mail eller noe å høre da. De vil vel ha flest mulig lyttere de også... Ellers så sikler jeg på en slik box jeg også, blir forhåpentligvis bestilt til uka! Lenke til kommentar
rornes Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Kan noen fortelle meg om Squeezebox fungerer med de streamede versjonene av P1, P2 osv? Takk! 6576531[/snapback] Den kan spille av de fleste playlister. Så man skulle nok få det til ved å lage en playlist med stream-url'en til P1 og P2. Har ikke squeezebox selv men er ganske sikker på at dette skal fungere. 6579829[/snapback] Funker som bare det... Har selv en liste med 100 norske radiokanaler, inkludert P1, P2, P3, mPetre osv 6583821[/snapback] Fikk boksen i går, dette er jo virkelig bare så fantastisk morsomt! En sak jeg lurer på, vet du/dere om det finnes noen gode oversikter over norske webradioer? Det eneste jeg finner er oversikter med direkte linker til avspillere, jeg trenger en med url-er (som media.hiof.no). Jeg ser blant annet etter radio tango, men firmaet som streamer denne vil kanskje ikke at man linker seg direkte til streamen? 6612056[/snapback] Tror ikke det finnes noen oversikt på urlnivå. For å finne linken via en player er stikkordet "Ethereal" Er usikker om det er juridisk lovlig å distribuere url-linker, så derfor er mine linker pr idag kun hos meg. Ethereal er et fult lovlig program, og jeg ser ingen problemer å gjenbruke datainfo som sendes til min pc via en player. Hvis noen finner ut om det er lovlig å videreformidle url-linker, så bygger jeg gjerne en åpen base for norsk radio. Dette må være en juridisk påstand fra innholdsleverandørene el. Så hvis f.eks Radio Tango godtar åpen distribusjon av url-linken, poster jeg den på dette forumet. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Aaah, smart, det tenkte jeg ikke på. Mange takk, skal teste ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå