Gå til innhold

Squeezebox, er det noen som vet noe om denne?

Anbefalte innlegg

Leste denne artikkelen på dingz.no

Den ser veldig praktisk ut.

Men jeg er ikke sikker på om jeg forstod hele opplegget.

Den kan kople til nettverk både trådløst og med kabel.

Vil det si at jeg kan ha musikk stående på laptoppen og at denne boksen da kan kople til laptoppen uten at jeg egentlig har trådløst nettverk hjemme. (Har selvfølge trådløst nettverkskort i laptoppen)

Eller må den kople til internett for å få tilgang til samlingen?

Genial boks

Endret av Cocytor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Usikker på om den støtter peer to peer kobling. Uansett vil jeg nok anbefalle deg å sette opp ett trådløst nettverk da dette ville vært det enkleste.

Denne illustrasjonen fra hjemmesiden dems sier at via kabel så kan du plugge rett i PCen din, men via wlan så må du gå via en router/hub sak.

connectiondiagram.gif

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Den støtter peer2peer. F.eks AdHock via WLAN. Komplett selger med WLAN kort.

--- Redigert---

Faktisk skal det være lettere å sette opp via kable første gang. Da oppdaterer den software, og gjør WLAN mer kompatibel. F.eks er den wep og WPA kompatibel. Jeg har letet LENGE etter en bra boks. Tror dette er den beste som finnes på markedet. Må selv teste om den er fullkompatibel med msMediaconnect via msMediacenter2005. Hvis så, er det ingen bokser som kan slå denne.

Endret av rornes
Lenke til kommentar

All time high :w00t:

Denne boksen er det feiteste jeg har kjøpt på lenge. Dere kan ta en demo via gratis serversoftware som er fenomenabel. Genialt laget! Så installerer dere softsqueeze som er et gratis klientprogram som funker på alle os. Tips. Hvis dere åpner portene som serversoftwaren bruker, så kan en streame hele musikksamlingen over nett. Enten via software på PC eller denne Squeezeradioen.

*Squeeze me* :thumbup:

Lenke til kommentar

Har brukt slimserver en god stund og må bare si meg enig om at det er et genialt program, så lenge du har oversikt over port/nat-forwarding i modem og router er det en genial måte å få tilgang til hele musikksamlingen din utenfor hjemme.

Rornes kan du sjekke ut i forhold til mediaconnect og slike ting? Selv om slimserver er open source har jeg lest at squeezeboxen er ganske propietær når det gjelder programvare, og bare funker med slimserver.

Disse boksene skal vistnok funke med iTunes og andre windowsprog:

Roku Soundbridge

Må inrømme at sueezeboxen er mer tempting :love:

slimserver er jo så bra at det er verdt å være låst til.

Ellers sitter det vistnok en veldig bra DAC i Squeezboxen. Det har jo mye å si for lydkvaliteten hvis du bruker den analoge phono-utgangen

Endret av soul
Lenke til kommentar

Var inne på tanken med Roku Soundbridge siden denne har Mediaconnect. Har ikke funnet støtte for dette i Squeezeboxen. Alle tester som jeg leste tydet mot Squeeze som et bedre alternativ.

Jeg bruker Xbox360 via Mediaconnect, og dette er laggy, selv med ethernet kabel. Med squeezebox via serverporgrammet og WLAN skjer opptateringen kjapt, og søking er ekstrem mye bedre enn 360 med Mediaconnect. Skulle nesten ønsket MSmediacenter2005 gikk over til denne opensource teknologien.

Likevel skal jeg se om jeg klarer å motivere utviklere til å lage en plugin som kjører mediconnectkobling. Dette skal i teorien ikke være problematisk, hvis ikke M$ har låst ned SDKen til dette. Da er det mulig å sammenligne ytels, og hva som er best i bruk.

En annen ting med Squeeze er at det er mulig å søke på IDtag, OG i mappestruktur på musikk. Programmmer via Mediaconnect søker kun i IDtag.

Lenke til kommentar
All time high  :w00t:

Denne boksen er det feiteste jeg har kjøpt på lenge. Dere kan ta en demo via gratis serversoftware som er fenomenabel. Genialt laget! Så installerer dere softsqueeze som er et gratis klientprogram som funker på alle os. Tips. Hvis dere åpner portene som serversoftwaren bruker, så kan en streame hele musikksamlingen over nett. Enten via software på PC eller denne Squeezeradioen.

*Squeeze me*  :thumbup:

6256312[/snapback]

Kan man overføre mer enn bare en mappe med softsqueeze? Litt irrterende at squeeze-boksen bare tar det som er i en delingsmappe som default, må drive å sulle med masse snarveier og sånn om man har mange mapper.

AtW

Lenke til kommentar

Kan man overføre mer enn bare en mappe med softsqueeze? Litt irrterende at squeeze-boksen bare tar det som er i en delingsmappe som default, må drive å sulle med masse snarveier og sånn om man har mange mapper.

AtW

6257941[/snapback]

Er ikke helt sikker på hva du mener. Tenker du på mulighet kun med en delingsmappe som squeeze leser fra? Jeg har all musikk i en katalog som heter musikk. Derifra har jeg underkataloger som album. Inni denne har jeg artist, så album-mapper. Jeg ber Squeeze om å titte på på musikkmappen. Da vil den automatisk ta med alle undermappe, som kan filebrowses i, eller via IDtag.

Hvis du har flere disker med musikk kan du la squeeze titte på en tom mappe på disk, så legges shortcut til alle diskene med musikk i denne tomme mappen. Dette fungerer som om filene er fysisk på denne mappen.

Ble spørsmålet besvart?

Lenke til kommentar
Må studeres nærmere.

Ang dingz.no så er det den absolutt værste siden jeg har sett siden 1999 designmessig.

Uoversiktlig, tung å laste ned og krever nesten 1600x1200 bare for å se overskriften.

6259095[/snapback]

*true*true*

Lenke til kommentar

AtW

6257941[/snapback]

Er ikke helt sikker på hva du mener. Tenker du på mulighet kun med en delingsmappe som squeeze leser fra? Jeg har all musikk i en katalog som heter musikk. Derifra har jeg underkataloger som album. Inni denne har jeg artist, så album-mapper. Jeg ber Squeeze om å titte på på musikkmappen. Da vil den automatisk ta med alle undermappe, som kan filebrowses i, eller via IDtag.

Hvis du har flere disker med musikk kan du la squeeze titte på en tom mappe på disk, så legges shortcut til alle diskene med musikk i denne tomme mappen. Dette fungerer som om filene er fysisk på denne mappen.

Ble spørsmålet besvart?

6262792[/snapback]

Ja, forsåvidt, lurte på om denne begrensningen fortsatt eksisterte, av en eller annen grunn synes jeg det er litt irriterende at man må drive å herje med snarveier o.l.

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kan noen fortelle meg om Squeezebox fungerer med de streamede versjonene av P1, P2 osv?

Takk!

6576531[/snapback]

Den kan spille av de fleste playlister. Så man skulle nok få det til ved å lage en playlist med stream-url'en til P1 og P2. Har ikke squeezebox selv men er ganske sikker på at dette skal fungere.

Endret av soul
Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg om Squeezebox fungerer med de streamede versjonene av P1, P2 osv?

Takk!

6576531[/snapback]

Den kan spille av de fleste playlister. Så man skulle nok få det til ved å lage en playlist med stream-url'en til P1 og P2. Har ikke squeezebox selv men er ganske sikker på at dette skal fungere.

6579829[/snapback]

Funker som bare det...

Har selv en liste med 100 norske radiokanaler, inkludert P1, P2, P3, mPetre osv :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk!

6576531[/snapback]

6579829[/snapback]

Funker som bare det...

Har selv en liste med 100 norske radiokanaler, inkludert P1, P2, P3, mPetre osv :thumbup:

6583821[/snapback]

Fikk boksen i går, dette er jo virkelig bare så fantastisk morsomt!

En sak jeg lurer på, vet du/dere om det finnes noen gode oversikter over norske webradioer? Det eneste jeg finner er oversikter med direkte linker til avspillere, jeg trenger en med url-er (som media.hiof.no).

Jeg ser blant annet etter radio tango, men firmaet som streamer denne vil kanskje ikke at man linker seg direkte til streamen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...