Gå til innhold

Skjermkortet registreres som PCI


Zappza

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et XFX 7800GS eXtreme (AGP) som blir registrert som et PCI skjermkort i nVidia Kontrollpanelet. Det driter jeg egentlig i, men ytelsen i 3D er sugen får bare 2305 i 3DMark 05, og fikk bare 837 med det gamle kortet (6600GT). Jeg tok 3Dmark med det gamle kortet (6600GT) før dette skjedde, da fikk jeg 2507.

 

Og nei. Jeg er ingen 3DMark whiine kidd, ytelsen i spill er også sugen. Før dette skjedde klarte jeg dra BF2 på High (m/ 1280x1024), etter det skjedde klarte jeg så vidt dra det på Low (m/ 800x600).

 

Jeg har også prøvd å reformatere Windows flere ganger uten resultat, og har prøvd med forskjellige drivere (81.95, 84.20, 84.21, 82.12). Det er ingen drivere til AGP porten på HKet mitt, men jeg har prøvd med forskjellige verisioner med de også.

 

Eneste jeg kommer på som kan være feil, er at AGP porten har gått til helvete...

 

Noen andre forslag?

 

Takk for all hjelp ;)

 

mvh

Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oppdater bios/firmware til hovedkortet.

 

Epz.

6009099[/snapback]

Det er gjort uten effekt :)

 

 

sett primary graphics adapter til AGP i bios, den står sikkert på PCI nå.

 

ikke det at det burde ha noe å si, men kanskje i dette tilfellet.

6009190[/snapback]

Den står på AGP :)

 

 

Oppdaterte chipsetdrivere husker jeg løste et lignende problem jeg hadde for en god del år siden. Prøv det.

6009218[/snapback]

Kan sjekke, men tror ikke det har kommet noen nyere enn de jeg har (5.11)

 

edit: Var ikke kommet noen nye chipset drivere nei, sjekker etter BIOS nå ;)

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Prøv å resette CMOS - du finner fremgangsmåten for dette i HK manualen din...eller du får Google litt.

 

Jeg hadde problemer med deaktivert AGP port tidligere, og resetting av CMOS gjorde underverker :thumbup:

 

En annen ting du kan sjekke før du resetter er om det i BIOS er haket av for "plug & play OS" eller lignende. Dersom det er tilfelle - fjern det, og la bios styre dine maskinressurser.

 

Sjekk også om du i "enhetsbehandling" - "systemenheter" har "CPU to AGP controller" installert/aktivert.

Endret av NitroViking
Lenke til kommentar

Sjekk også om du i "enhetsbehandling" - "systemenheter" har "CPU to AGP controller" installert og aktivert.

 

Dersom det ikke er OK ville jeg ha funnet frem originaldriverne til hovedkortet og innstallert de - du har sikkert en cd et sted. Kan være at en driveroppdatering har gått litt skeis.....

Lenke til kommentar

Funnet noen løsning på dette problemet?

 

Jeg har samme problem selv. Nettopp fått et nytt 7800GS fra POV og får kun 2900 poeng i 3D Mark 05. Mitt gamle 6800LE gav mye bedre score. Bryr meg egentlig ikke om selve scoren, men noe må jo være alvorlig galt...?

 

Mine specs forøvrig: Shuttle SN95G5, AMD64 3500+, 2x 512MB 3200 Crucial, WD Raptor 74GB

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Har nå fått det nye hovedkortet, ingen forbedring i ytelse og kortet blir fremdeles detektert som PCI.

 

Det rare er at i Vista blir det detektert som AGP8X...

 

Godt mulig det er driverne til hovedkortet som ikke er kompitabel med 7800GS. Siden jeg ikke har drivere til hovedkortet installert i Vista.

 

JohndoeMAKT: Er ikke der nei. Er i nVidia kontrollpanelet.

post-75617-1150271512_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...