Slettet konto Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg har nå søkt meg grønn og blå på nettet etter undervannshus til min Canon G5. Jeg har funnet noen få, men til en svimlende sum penger... Noen som har gode forslag, linker til nettsteder som selger disse, evt hvor man kan få kjøpt brukt? Skal i all hovedsak brukes til grunne dykk, dvs maks 20-25 m. Har funnet disse merkene: 10bar, ikelite, og aquatech. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Tror nok jeg må skuffe deg. Det ser ikke ut til at billighus til G5 finnes. De du har listet opp blir nok billigste alternativ så lenge Canon ikke lager egne hus. Det finnes selvfølgelig andre, men enda dyrere som er i metalllegeringer. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Er desverre det jeg også har funnet ut. Eneste billige jeg har funnet er en Ewamarine pose, men jeg stoler lite på de greiene der... Om noen vet om noe jeg ikke har funnet, blir jeg glad... Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Cirrrus skrev: Er desverre det jeg også har funnet ut.Eneste billige jeg har funnet er en Ewamarine pose, men jeg stoler lite på de greiene der... Om noen vet om noe jeg ikke har funnet, blir jeg glad... 6008759[/snapback] Til dykking holder ikke Ewamarine. Vet ikke hva du synes er dyrt, men kjøpte Ikelite til et Nikon slr for 4 år siden. Med blitz og kabel var det nesten 20K.......... Til sammenligning kjøpte jeg grunnet jobb som dykkerinstruktør et Sony kompakt med hus og minnekort til rundt 5K. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Takk for svar. Du er nok betydelig mer aktiv enn meg ja. Jeg har dykkerlappen men dykker sånn cirka hvert skuddår. Men jeg dykker hver gang sjangsen byr seg, og snorkler og bader mye. Ønsker derfor et hus som jeg kan bruke G5 til, spesielt fordi vi drar til Australia og New Zealand til vinteren, og da må selvfølgelig livet under vann dokumenteres. Hadde jeg brukt utstyret like mye som deg, hadde jeg også klint til og kjøpt for lignende beløp. Men i og med at det blir lite brukt føler jeg ikke for å bruke altfor mange tusen... Hadde jeg evt funnet et Aquatech hus brukt, hadde det vært en mulighet. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Med dagens dollarkurs er ikke dette ille: Aquatech on Sale Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Tråden er feilpostet i kateogorien "Objektiver, filtre, blits og utstyr" til speilrefleks. Flyttes til kateogorien for kompakte digitalkameraer og tilhørende utstyr (som undervannshus) Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Vil også foreslå å fortsette diskusjonen på Dykkersiden.no som har egen diskusjon om UW kamera og UWhus http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?board=14.0 Dette er mere stedet for informasjom rundt dette temaet. Arne M Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Aquatechen til den prisen vurderes sterkt. Får lete litt rundt om man kan finne noe brukt først. Takk for tips Arne, sjekker ut dykkerforum! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå