Gå til innhold

NY cpu

Anbefalte innlegg

hei

har i går fått ny cpy vifte og den er jo like varn når eg måller den med AIDA 32 så står den på 70 grader og den skal ned til 35 til 40 mente et anne forum.

Og den bråker jo like høyt som den andre viften gjore så ka kaqn eg gjør få å få ned vifte støyet og kjøle den ned.

Når eg satt på den nye viften sprøytet eg ny kjølepasta og tok vekk den gamle igjen. sprytet ca i mitten veldig mye så det skal være nok kjølepasta.

cpu vifte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så er det svært vanskelig å si noe som helst om temp og slikt uten å vite hva slags cpu det er snakk om. Post gjerne hele systemet ditt, kabinett, og hva slags vifter du har i kabinettet. Du kan ha verdens beste cpu-kjøler uten at det hjelper om temp'en i kabinettet ditt er for høy.

Så, post fler detaljer! Du bør også forandre overskrift til: Ny cpu-vifte, temp for høy, eksempelvis, "ny cpu" tilsa meg at du var på jakt etter en ny cpu..

Men.. Tilbake til problemet ditt.. Det høres ut som du har montert litt feil. Du skal ikke bruke MYE pasta, du skal bruke veldig lite, men passe på at det dekker hele kjernen. Ta litt glad-pack, plastfolie, på fingeren, og gni utover. Du skal ha lite nok til at du må jobbe litt for å gni det utover. Hva slags pasta bruker du? Hvordan ser basen på kjøler ut?

Husk å rens kjøler og kjerne med neglelakkfjerner eller en annen variant som ikke etterlater seg rester. Det vil sikre optimal kontakt.

Lenke til kommentar

Kabinett: Midi tower

Hovedkort GA-K8NF-9 tror eg det het

Skjermkort: GeForce 6600

en exstra vifte med kabinette men husker ikke ka den het.

120 mm i strømforsyningen

300 gb sata disk

cpu: Althon AMD 3200+ 2.2 ghz

Har gjort noen som har anbefalt meg at det skal ikke være så mye ledninger i veien for luften men det har eg fikset og stripset på plas i siden av kabinette.

håper dette hjalp

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...