Gå til innhold

Bryter til HD og neonwire

Anbefalte innlegg

Hvordan bryter må jeg bruke til å slå av og på en HD, og hvordan skal det kobles? Samme gjelder en neonwire...

Og kan dette evt. settes på samme bryter?

For dere som lurer så ser casemod'en min slik ut:

http://www.telenors.net/casemod/P0000004.jpg

Det ligger en neonwire rundt plexiglasset på innsiden av kabinettet.

Tenkte jeg skulle ha muligheten til å slå hd og lys av når den bare står gjemt inne på et lite rom :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den blir ødelagt spiller ingen rolle, da bytter jeg den bare ut :smile:

Forresten, noen som har idéer om hvordan jeg kan få bevegelse i armen? Noe som kan sende signaler til IDE-porten slik at det virker som det er aktivitet på disken.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det vil fungere, men du trenger en topolet bryter som du kobler innom den røde og den gule ledningen som går til harddisken.

Harddisken går nok ikke i stykker, men det er nok ikke direkte smart. Tror ikke jeg ville risikert det, men har du råd så har du råd.

Litt imponert over hdd-modden din forresten. Hvertfall hvis disken fungerer. Du må jo i så fall bruke den! Da løser du problemet med bevegelsen også.

Neonwire'n kan du koble til hvilken som helst bryter.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å lage en liten .bat fil som kopierer en liten tekst fil fram og tilbake på harddisken i loop. Dette er jo ganske enkelt og du kan jo legge den en shortcut til den i "start-up" menyen i windows slik at den starter når maskinen gjør det.

eksempel:

----

@echo off

:run

@echo off

d:

cd

copy d:tekstfil.txt d:temp |y

copy d:temptekstfil.txt d:temp2 |y

run

----

Her er da d: harddisken du vil skal vise aktivitet.

Du kan sikkert komme på noe bedre selv, dette var bare et eksempel.

Lenke til kommentar

Hmm, vil ikke cpu være i bruk hele tiden? Vet det ikke er stor oprasjonen men når den går i loop.. vel, vet ikke jeg... Skulle vel muligens gå ann å sende enn puls til armen på en eller anne måte... siden du ikke skal bruke den til noe kan du jo like gjerne prøve deg fram...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...