astra design Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Lurer på hvor greit det er å ha varmen på en CPU? Har min Athlon XP 1600 (1,4Ghz) på 45 grader med en Alpha kjøler. Er dette greit nok ? eller burde jeg økte viften litt ? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Flott temperatur det der :smile: Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Det er jo kongetemperatur, men er det uten kabinett ? eller med ? Full load.....? eller I startupen...? Lenke til kommentar
astra design Skrevet 7. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2001 Det er i et Cheitech Kabinett. Med 200GB HD. Har kun vifte på CPU, kanskje jeg skulle skaffe en vifte til kabinett ? Hva menes med full load ? Hva er "normal" temp ? Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Quote: On 2001-12-08 00:35, astra design skrev:Det er i et Cheitech Kabinett.Med 200GB HD.Har kun vifte på CPU, kanskje jeg skulleskaffe en vifte til kabinett ?Hva menes med full load ?Hva er "normal" temp ? Full load = Når CPU er fulllastet (dvs. 100 % CPU bruk). f.eks. ved Prime95, 3DMark, spill etc. Normal temp = Temperatur når system ikke er i full load, dvs. når man skriver i Word, surfter, etc. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 45 degC er ikke høy temperatur til AMD å være. Tempen kan godt være bortimot 60degC under "full load" uten at det betyr noe. Full load betyr enkelt og greit at du kjører CPU'en 100% over en viss tid(du ser når tempen stabiliserer seg på max). Vanligvis er det nok med 5-10 min for å finne temp ved full load, du kan bruke ett spill(quake 3) eller enda bedre SETI@home med åpent vindu(så støtter du en god sak). Lukker jeg vinduet synker tempen 1degC, men fremdeles 100% CPU bruk.. hvorfor aner jeg ikke. Hadde jeg vært deg ville jeg ikke gjort noe mer med systemet. Hvorfor fikse på noe som fungerer stabilt? Ekstra vifter=mer støy. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Quote: On 2001-12-08 00:35, astra design skrev:Det er i et Cheitech Kabinett.Med 200GB HD.Har kun vifte på CPU, kanskje jeg skulleskaffe en vifte til kabinett ?Hva menes med full load ?Hva er "normal" temp ? Ops, glemte å svare på den første spm. Med 200GB (jeg antar det er minst 2 harddisker) så ville jeg ha puttet på en vifte, slik at diskene ble avkjølte. På denne måten forlenger du levetiden på diskene. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Det er veldi grei temp. Hadde en duron 800@936 som hadde 50 c idle. Det var med 2 vifter på cpu,vifte på gpu,to kabinettvifter(den ene var 120mm) og psu vifte. kjører nå med en kabinettvifte (80mm) en globalwin vifte på coolermaster kjøler på cpu,gpu vifte og psu vifte. dette er med t-bird800@824 temp 35c med full load. Lenke til kommentar
jinx_ Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Det er ikke noen fare før det fryser :smile: Har en god gammal blod trimma amiga. Den kjørte sån sirka 90 grader på cpu'n Etter at jeg fyrten i gang så kjørten i fem minutter så frøys det seg, en restart og alt var stabilt og det blei godt å varmt på rommet. Kjørte vel sån i ett års tid før jeg fikk sonmla til meg ei vifte på'n. Den tok ikke noe skade av det :smile: Lenke til kommentar
Prox Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 jeg har en athlon XP 1800+ med en globalwin vifte som bråker somfaen tempen ligger på 50 +/- 1 C nesten hele tida.. har en papst vifte som trekker inn luft, hva er egentlig "topp" punktet for AMD cpu's? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Faren til en av mine kamerater er sjef i no sånn firma som designer chips, og han sa at den ikke skal ha noe problem med 80 grader C. Vi lo av han da. Med den vil vel overleve 80? Om den den kjører stabilt er et annet spm..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå